Skip to main content

AVINCIS – un brand mondial inspirat de tradiții culturale

Să pornim la drum, să promovăm un brand mondial inspirat de tradiții culturale. Oltenia este spectaculoasă și este putin cunoscută. Articolele pe care le scriu, îmi doresc să schimbe mentalitatea și să trezească interesul publicului  pentru specificul spiritualității din aceste locuri.

Îmi place să descopăr poveștile unor familii care vorbesc despre istoria și tradițiile noastre și îi admir pe cei care vor să transmită mai departe aceste povești. M-am atașat de locurile acestea și de oamenii pe care i-am întâlnit. Acum mă duc mereu acolo și de fiecare dată am emoții.

Cea mai renumită zonă viticolă din Oltenia este Drăgășani. Vița de vie se cultivă de mii de ani și vinurile realizate aici sunt medaliate la Târgurile Internaționale. Am vizitat mai multe crame din Drăgășani. Acum vă invit să descoperiți crama de la Dobrușa, are o poveste fascinantă.

Vila Dobrusa, Dragasani
Vila Dobrusa, Dragasani

Am participat de mai multe ori la degustarile organizate de crama AVINCIS și după aceea am fost invitată la evenimentele care sunt organizate la crama de la Dobrușa. Am cunoscut-o pe Cristiana Stoica, stră-nepoata familiei Râmniceanu și moștenitoarea domeniului de familie VILA DOBRUŞA, pe soţul său Valeriu Stoica și pe Andreea Micu, fata lor.

Andreea Micu, este primul meu invitat. Este primul articol dedicat brandurilor romanești consacrate la nivel mondial. Am pus întrebări și o să descoperiți din cuvintele Andreei Micu, de ce vinul este un produs cultural.

Despre autenticitate, simplitate și seductie, despre povestea cramei AVINCIS care va împlini în curând 100 de ani

Drăgășani are toate premisele unei denumiri de origine controlată, în manieră franceză. În terroir-ul Drăgășanilor, se reunesc sevele, aromele și gusturile sublimate de viţa de vie din sol, lumina soarelui, a lunii și a stelelor, respiraţia binefăcătoare a Oltului, precum și experienţa milenară a podgorenilor locului. Pe dealurile Dobrușei, viţa de vie se cultivă de mii de ani.

În anul 1927, Maria și Iancu Râmniceanu, ofițer al armatei române, au cumpărat în Drăgășani un conac în stil neoromânesc pur, inspirat din arhitectura ctitoriilor brâncovenești, înconjurat de vii. Așezarea Vilei Dobrușa, se înfățișează ca o colină binecuvântată de Dumnezeu. Expunerea la soare este excepțională, platoul absoarbe primele raze de soare ale zilei și le pastrează pe ultimele. Această vie ocupă aproape tot dealul, care coboară în pante dulci spre văi.

Istoria a fost potrivnică o bună perioadă de timp. În anul 2007 strănepoata lor Cristiana, moştenitoarea domeniului de familie VILA DOBRUŞA, alături de soţul său Valeriu Stoica (părinţii mei), s-au reîntors pe domeniul de familie și au avut revelația miracolului viei, al vinurilor și al tradițiilor locului.

Au refăcut bazele domeniului care cuprinde astăzi conacul, crama AVINCIS, 40 hectare de viță de vie, hectare de pădure și amenajarea peisagistică.

Domeniul VILA DOBRUŞA și-a deschis porțile pentru iubitorii vinului în vara anului 2011

Domeniul VILA DOBRUŞA este un proiect cu trei dimensiuni. La baza lui stă dorinţa de recuperare a memoriei familiei. În continuarea acestei tradiţii, dar și a tradiţiei mult mai bogate și mai vechi a podgoriei Drăgășani, proiectul nostru are în centrul său dimensiunea viticolă și oenologică.

Ambiţia de a pune în valoare soiurile autohtone Crâmpoșia Selecționata, Negru de Drăgășani, Tamâioasă Românescă și Fetească Regală, în dialog cu soiurile internaţionale Sauvignon Blanc, Pinot Gris, Muscat Ottonel, Pinot Noir, Merlot, Cabernet Sauvignon, are un suport propice în terroir-ul calcaros și argilos de pe dealul Dobrușa. Vinurile AVINCIS îmbină esenţele acestui terroir și lumina răsăriturilor, amiezelor și a apusurilor.

A treia dimensiune e dată de viziunea arhitecturală și peisagistică pe care Alexandru Beldiman a pus-o în operă. Jocul subtil al formelor spaţiale, complementaritatea dintre stilul neobrâncovenesc al conacului și înfăţișarea cramei. Alternanţa mereu surprinzătoare dintre piatră, lemn, sticlă și metal, consonanţa întregii compoziţii cu ritmurile cosmice ale locului, de la apusul și răsăritul soarelui până la evoluţia fazelor lunii sub geometria stelelor fixe. Toate acestea îi dau un potenţial cultural.

Avincis un brand mondial
Avincis un brand mondial
Valeriu Stoica la Crama Avincis
Valeriu Stoica la Crama Avincis
Valeriu Stoica, Cristiana Stoica si Andreea Micu la Picnicul Avincis
Valeriu Stoica, Cristiana Stoica si Andreea Micu la Picnicul Avincis

AVINCIS un brand mondial inspirat de tradiții culturale

Crama AVINCIS produce vinuri premium, destinate zonei horeca (brandul AVINCIS) şi zonei retail (brandul VILA DOBRUŞA). Ne-am construit identitatea pornind de la valorile locului. Valorile materiale (sol, climă, soiuri de struguri, tehnici de vinificare), cât şi cele umane.

Apreciem valorile autentice, pentru că ele dau unicitate unui business, dincolo de particularităţile financiare şi de piaţă. Succesul în timp se întemeiază pe preţuirea tradiţiei, ţinând totodată pasul cu tendinţele moderne, însă într-o manieră proprie.

Între 19 și 21 martie 2017, vinurile AVINCIS au fost prezente la târgul internațional de vinuri ProweinDusseldorf alături de 6.500 de producători din 60 țări și pe 13 mai la degustarea de vinuri Mediterranean & Balkan Fine Wine Encounter 2017 organizată la Londra. Vinurile AVINCIS au fost deosebit de apreciate la salonul de vinuri VINWORLD, organizat în noiembrie 2017 de revista VINUM.

Tot in anul 2017, am adăugat în palmares 13 noi medalii internaționale.

International Wine Challenge – Londra: medalie de argint pentru Fetească Regală & Pinot Gris 2015 (singurul vin românesc din competiție medaliat cu argint) și medalie de bronz pentru AVINCIS White 2015 (Domnul de Rouă în Alb).

Decanter World Wine Awards – Londra : medalie de argint pentru Fetească Regală & Pinot Gris 2015 și Negru de Drăgășani 2013, medalie de bronz pentru Cuvée Petit – Sauvignon Blanc 2015 și Merlot 2013.

The Balkans International Wine Competition – Sofia : trofeul pentru cel mai bun vin alb creat din soiuri indigene, pentru VILA DOBRUŞA – Fetească Regală & Pinot Gris & Tămâioasă 2015, medalii de argint pentru vinurile VILA DOBRUŞA – Sauvignon Blanc 2015 și Domnul de Rouă în Alb 2015 și medalii de bronz pentru vinurile Domnul de Rouă în Roșu 2015, Merlot 2013 și Pinot Noir 2013.

Pe plan extern, vinurile AVINCIS sunt prezente în: Anglia ( Londra – restaurantul hotelului Chiltern Firehouse), Belgia, Germania, Suedia, Japonia. În prezent prospectăm piaţa din Olanda, SUA şi Canada.

Alături de limba unui popor, gastronomia este cea mai veche expresie și cel mai popular mod de expresie culturală. Crama AVINCIS are proiecte, evenimente care pun în valoare gastronomia locală ?

Vinul şi gastronomia merg mână în mână, fiindcă se pun în valoare reciproc. Fiecare vin are particularităţile sale şi poate face pereche bună cu preparate din cele mai diverse. Sigur, o Crâmpoşie delicioasă se asortează de minune cu diverse aperitive locale, în timp ce un cupaj de Fetească Regală & Pinot Gris – un vin mai complex, datorită baricului, va fi bine pus în valoare de un peşte preparat după reţetele din zonă. Dacă vorbim de vânat (mistreţ, spre exemplu), este neapărat nevoie de Negru de Drăgăşani. Este un vin corpolent şi plin de personalitate, care evocă însă şi esenţa pământului de unde provine.

‘’Picnicul AVINCIS’’ – evenimentul anual al cramei, are loc în fiecare an în a doua zi de Rusalii. Este prilejul în care oaspeții văd cum se asociază vinurile cu gastronomia, muzica, moda, literatura.

Dorim să le transmitem celor care ne calcă pragul, un mesaj direct şi de impact : vinul este un produs cultural.

Picnic Avincis 2017
Picnic Avincis 2017
Picnic Crama Avincis
Picnic Crama Avincis

Exista proiecte care urmăresc valorizarea patrimoniului imaterial (gastronomie, vinuri) și trezirea interesul publicului pentru specicul spiritualității din Oltenia ? Cum pot cramele să-și valorifice istoria?

Pe domeniul VILA DOBRUŞA oferim pachete complete, care au în centru degustarea vinurilor AVINCIS. Oaspeţii se pot bucura de bucate pregătite cu grijă la faţa locului, de tururi de cramă și plimbări în vie. Se pot face rezervari de asemenea pentru un sejur turistic, cu mese incluse.

Vizita la Crama Avincis
Vizita la Crama Avincis

AVINCIS este înconjurat de obiective turistice, VILA DOBRUŞA fiind în centrul atracțiilor din regiune. Schitul Dobrușa, Mânastirile – Dintr-un lemn, Horezu, Arnota precum și Culele de la Măldărești – sunt o parte din frumusețile zonei.

Îmi doresc să crească interesul publicului pentru specificul spiritualității din Oltenia.

În întregul său, proiectul VILA DOBRUŞA este un spaţiu de libertate și comunicare. Cine pătrunde în acest spaţiu descoperă o altă Românie, aceea a lucrului bine făcut, a frumosului și a armoniei.

AVINCIS un brand mondial inspirat de tradiții culturale.

Distribuie articolul:
Google+
http://mirelacoman.ro/avincis-brand-mondial-inspirat-din-traditii-culturale/
Facebook
Email
TWITTER
LINKEDIN

3 thoughts to “AVINCIS – un brand mondial inspirat de tradiții culturale”

  1. Mirela, interesant articolul. Felicitari familiei Stoica.Tot in zona Dragasani se gaseste Crama Stirbey.Am vizitat in toamna asta si am fost incantat de dl.Kripp, sotul mostenitoarei Stirbey. Au o istorie interesanta , care cred ca o sa – ti placa.Daca mai ajungi in zona nu ezita sa o vizitezi.

    1. Este o zona care trebuie promovata. Si brandurile trebuiesc cunoscute. Va invit sa urmariti informatiile despre Picnic 2018 la Crama AVINCIS, sa participati si sa aflati povestea vinurilor. Este un eveniment deosebit. Ma bucur ca ati ajuns in Dragasani. Am vizitat si eu Crama Stirbey si alaturi de ea, Crama Bauer. Am scris si pe blog.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *