Skip to main content

Cocoșul de Horezu by Adrian Oianu alături de Feteasca Neagră de Sâmburești

Scriu
ca de obicei un articol despre brandurile românești.

În perioada octombrie 2015 -mai 2016,
Filarmonica Oltenia din Craiova, ne invită la evenimentul cu participare
internațională Stagiunea Europa. Fiecare țară din Uniunea
Europeană va prezenta în fiecare săptămână concerte la care participă un dirijor și
soliști din țara respectivă. 
Vor fi evenimente în sala de concerte, la Muzeul
de Artă, în Centrul Istoric și vor fi transmisii live.

Proiectul este
susținut de ambasadorii tuturor acestor țări din Uniunea Europeană și
vor veni în Craiova alături de alți oaspeți. 

În perioada în care stau în Craiova, acești oaspeți trebuie să
cunoască brandurile din Oltenia, povestea lor și a oamenilor care le-au
dat viață. 
Îmi doresc acum să inițiez un proiect destinat restaurantelor din Craiova cu sprijinul a doi
oameni pasionați care promovează valorile trecutului prin intermediul brandurilor lor, branduri pe care eu le prețuiesc și le urmăresc mereu.
Designerul Adrian Oianu alături de Domeniile Sâmburești, companie condusă de Jean Valvis.

Designerul Adrian Oianu se sfătuiește cu etnografi,
valorifică cusătura veche făcută manual și readuce în viaţa cotidiană portul
tradiţional românesc. Pe mine m-au atras colecțiile Tricoul românesc și Mantoul Reginei. Colecția “Tricoul românesc”
transmite multă căldură și vrea să îi apropie pe tineri de tradiție şi să se
identifice cu poporul în care s-au născut.

 

Colecția Mantoul Reginei promovează
simbolurile tradiționale românești  și reprezintă
recunoștința lui Adrian Oianu adusă Reginei Maria, cea care a fost poate cea
mai mare promotoare a designului românesc. Designerul a descoperit o fotografie
în care Regina Maria purta cu mândrie identitatea poporului său și astfel a
luat naștere colecția Mantoul Reginei.

.

Anul trecut, am luat legătura cu Adrian
Oianu și i-am propus să inițiem împreună un proiect de promovare în
restaurantele din România, a ceramicii de Horezu, un meșteșug tradițional unic
inclus în patrimoniul UNESCO.

M-am bucurat foarte mult că mi-a
răspuns și m-a rugat să-i recomand un ceramist cu care ar putea să colaboreze,
care ar putea să realizeze modelul propus de dânsul. În acea perioadă eu
coordonam un proiect al Asociației Ecologice GAIA (Zeița Pământului) destinat tinerilor, E-nature, în care ne-am propus să promovăm
Depresiunea Horezu.

Am așteptat cu multă nerăbdare interpretarea
simbolurilor din ceramica de Horezu în viziunea lui
Adrian Oianu. Eram curioasă să văd Cocoșul de Horezu, Pomul Vietii, Șarpele,
valori ale trecutului şi culturii populare într-o abordare contemporană.
M-am bucurat când am văzut mesajul: „Au sosit Cocoșii de la Horezu- ceramică contemporană de inspirație tradițională by Adrian Oianu”. Farfurii din ceramică realizate manual și smălțuite eco.

 În prezent găsești în restaurantele din Craiova farfurii din marile
lanțuri de magazine. Ceramica de Horezu prezentată într-o variantă
contemporană își are locul în orice restaurant
.

 Vreau să promovez în restaurantele din Craiova ceramica de Horezu alături de un vin renumit produs într-o cramă aflată în apropiere de Horezu.
Cocoșii de la Horezu by Adrian Oianu împreună cu Feteasca Neagră de la prestigioasele Domenii Sâmburești, pot fi pe toate mesele restaurantelor din Craiova.
 

Proprietarul Domeniilor Sâmburești,
Jean Valvis, pune multă pasiune, promovează împreună cu echipa sa în România și
în străinătate vinurile de la Sâmburești și câștigă medalii în concursurile
internaționale. 
Prima
menționare în documente a podgoriei Sâmburești este în 1521 şi a fost
dezvoltată în timp de familii importante de boieri, precum: logofatul lui Mihai
Viteazul, Theodosie Rudeanu (1521), Danilovici (1597-1638).
Povestea modernă a vinului de Sâmburești se leagă de numele unui fost premier
al României: Vintilă Brătianu. Încă din 1891, vinurile de la Domeniile Sâmburești au câștigat medalii la Paris si gustul lor a fost nominalizat de
către sommelierul Expoziției Mondiale din 1937.

Începând cu anul 2005, grupul Valvis Holding inițiază un program de invesțitii de peste 14.5 milioane de Euro, începe refacerea patrimoniului viticol prin
reconversia celor 500 de hectare de vie, se instalează sisteme de irigatie de
ultima oră ,crama intră în renovare,  retehnologizează combinatul de vinificatie cu echipamente
de vinificatie, conditionare și depozitare.

Am ales vinul Feteasca
Neagră de la Domeniile Sâmburești să acompanieze „Cocoșii de Horezu by Adrian Oianu”.
Feteasca Neagră este unul dintre cele mai vechi soiuri românești. De-a lungul timpurilor, a avut și alte denumiri: Poama fetei neagră, Păsăreasca neagră, Coada
rândunicii. În condiții bune de climă și sol, Feteasca neagră etalează calități
ajungând ca, în anii favorabili, să depășească calitativ chiar și vinul obținut
din soiul francez Cabernet Sauvignon, considerat în unanimitate “regele
vinurilor roșii”.

Adrian Oianu și Jean Valvis se cunosc și de aceea îmi doresc să prindă viață acest proiect.

Merg foarte des alături de alți bloggeri
la Filarmonica Oltenia, avem relații foarte bune cu toată echipa de acolo, am scris mai multe articole și promovez proiectele lor. Au foarte des invitați din
străinătate care locuiesc și iau masa în Craiova. Pentru aceștia, pentru
oaspeții care vor fi prezenți în perioada octombrie 2015- mai 2016 la Stagiunea Europa și pentru oamenii de afaceri
care vin în Craiova îmi doresc să implementez acest proiect în care să promovez
în restaurantele din Craiova, Cocoșii de Horezu by Adrian Oianu alături de
Feteasca Neagră de la Domeniile Sâmburești. 

  Am
inițiat și alte proiecte care promovează gastronomia românească și vinurile românești. Acesta este destinat Craiovei.

Distribuie articolul:
Google+
http://mirelacoman.ro/cocosul-de-horezu-by-adrian-oianu/
Facebook
Email
TWITTER
LINKEDIN

13 păreri despre “Cocoșul de Horezu by Adrian Oianu alături de Feteasca Neagră de Sâmburești

    1. Sunt doua branduri care trebuie promovate in Cetatea Banilor, mai ales in timpul unor evenimente cu vizibilitate internationala.Voi scrie un articol despre desfasurarea proiectului.

  1. Avem nevoie de oameni care sa promoveze valorile romanesti, indiferent ca e vorba de iile traditionale, de ceramica de Horezu, de vinurile romanesti renumite, de sarmalute ori mititei; cred ca orice activitate de promovare a valorilor romanesti peste hotare este binevenita! Va doresc succes in promovarea acestora!

  2. Este un proiect care atrage intreg orasul Craiova. Institutiile de cultura care organizeaza evenimentele care atrag vizitatorii in oras,oamenii de afaceri, craiovenii, restaurantele din oras, mass-media si bineinteles echipa care va implementa acest proiect alaturi de Jean Valvis, producatorul vinului Feteasca Neagra,designerul Adrian Oianu si ceramistii de la Horezu.

  3. Da, un proiect laudabil! Imi place ideea, dar ma tem ca marile restaurante o vor accepta-o in totalitate. Vezi la o nunta de ~fite~ sa se manace din vase de Horezu? Daca vei reusi sa-i convingi, vei merita o medalie!
    Ai putea sa organizezi doar seri traditionale oltenesti in fiecare restaurant, sa extinxi proiectul pentru fiecare podgorie din Oltenia, sa aduci si ceramica de Olt , la fel de valoroasa ca cea de Horezu! Sa aduci rapsozi din fiecare zona in care este situata podoria…
    Ar fi frumos ca ospatarii sa poarte costume create de Adrian Oianu…
    Proiectul ar putea fi unul transfrontalier, aducand alaturi de romanii de acasa pe cei din afara…

  4. Va felicit pentru initiativa! Craiova a fost dintotdeauna un oras cultural si ma bucur sa stiu ca mai exista oameni care simt asa, care gandesc, fac planuri si proiecte si muncesc din greu pentru a pune orasul in valoare.Toamna mea craioveana va fi mai frumoasa si datorita voua!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *