Andreea Esca, ambasadorul Mercedes Benz știe povestea caselor albastre
Andreea Esca este unul dintre ambasadorii campaniei „Pe urmele celor mai buni“. Povestește despre cei care renovează casele vechi din Țara Făgărașului și sătenii care sunt bucuroși pentru că turiști din toată lumea vin să-i viziteze.
Țara Făgărașului este numită „Țara Cerurilor Deschise” deoarece la intersecțiile de drumuri se află câte o troiță cu brațele întinse spre cer.
Casele albastre din „Țara Cerurilor Deschise” m-au fascinat mereu. Sunt colorate în albastru deschis, culoarea cerului senin. Le-am descoperit acum șase ani și de atunci povestesc mereu prietenilor despre Țara Făgărașului, tradițiile care se păstrează și grija cu care părinții și bunicii transmit copiilor poveștile locului.
Am inițiat în 2011 un eveniment dedicat gastronomiei românesti, în cadrul “Asociatiei Radu Anton Roman”, o organizație non-guvernamentală care continuă munca marelui scriitor și realizator TV pe teme culinare.
Atunci am cunoscut-o pe Tanti Cornelia, a venit cu echipa Slow Food Țara Făgărașului.
Tanti Cornelia are peste 80 de ani. Are un costum tradițional vechi de peste 60 de ani, o voce caldă și îi atrage pe toți în jurul ei. Mi-a povestit despre casele albastre din Mândra, satul ei din Țara Făgărașului și eu i-am povestit despre satele din Oltenia.
După câteva luni, aproape de Crăciun, am primit un telefon de la tanti Cornelia. Eram la țară și aveam multă treabă. Mă sunase să îmi cânte o colindă. Cânta atât de frumos și eu am început să plâng. M-am așezat pe o treaptă și timpul s-a oprit. Între timp, s-a strâns în jurul meu familia și nu înțelegea ce s-a întâmplat. A fost lungă colinda și atunci când s-a terminat nu puteam să mai spun nimic. Mi-am găsit cu greu cuvintele, i-am mulțumit și am întrebat-o cum petrece sărbătorile.
Am păstrat legătura cu Tanti Cornelia, iubesc casele albastre de acolo.
Acum, Andreea Esca este este unul dintre ambasadorii campaniei „Pe urmele celor mai buni“ susținută de Mercedes-Benz.
Andreea Esca povestește despre valorificarea tradițiilor, promovează casele albastre și oamenii calzi din Țara Făgărașului. Povestește despre cei care renovează casele vechi din Țara Făgărașului și sătenii care sunt bucuroși pentru că turiști din toată lumea vin să-i viziteze.
Andreea Esca, Camelia Potec, Andi Moisescu și Cătălin Ștefănescu, sunt ambasadorii campaniei, susținută de Mercedes-Benz, o companie care sustine dezvoltarea românilor în spiritul unor valori precum determinare, autenticitate, performanta, pasiune.
Patru personalități autentice povestesc despre oamenii care le-au fost alături, i-au încurajat și i-au motivat ca să își urmeze visurile.
Această campanie are un concept interesant. Cei patru ambasadori îi vor sprijini la rândul lor pe cei care doresc să își îndeplinească un vis. Aceștia s-au inscris pe site-ul concursului www.peurmelecelormaibuni.ro, au completat un formular și au atasat un video despre proiectul lor.
Un juriu va desemna patru câștigători care vor fi ajutati de cei patru ambasadori. Întâlnirile de consiliere vor fi filmate şi incluse în primul show online Mercedes-Benz. Toate episoadele show-ului vor fi difuzate pe canalul de YouTube al Mercedes-Benz România și pe website-ul campaniei.
Pe Andreea Esca am cunoscut-o la evenimentele destinate bloggerilor. Ne-a prezentat proiectele și evenimentele în care promovează designerii români și patrimoniul românesc.
În curând vom afla rezultatele juriului și îi vom urmări pe cei patru câștigători ai campaniei alături de mentorii lor.