Anna Wintour, este timpul să îndepărtăm frontierele

Ana Wintour, redactor-șef al ediției Vogue din Statele Unite, este un leader care sparge tiparele. De aceea Roger Lynch, directorul executiv al Condé Nast a anunțat că în urma unor restructurări, doamna Wintour va deveni director global de conținut și director editorial global al Vogue, pentru publicații din 25 de piețe din întreaga lume. A apreciat abilitatea ei de a atrage un public nou și de a lansa cariera unor tineri designeri talentați.

Este redactor-șef al ediției Vogue din Statele Unite din 1988, director artistic al părintelui Vogue, Condé Nast, din 2013 și consilier global de conținut al companiei din 2019. Am scris aici despre proiectele ei și dorința mea de a o întâlni.

Edițiile internaționale erau conduse de editorii de top din țările respective. Acum se vor organiza echipe noi, se vor destrăma prietenii, la Vogue este nevoie de Anna Wintour, de vocea și instinctul ei.

Ea spune: întotdeauna fii atent la schimbările culturale. Gândește în afara cutiei, să ai un mesaj consistent. Fii atent la ce se întâmplă ca să intuiești schimbările, momentele de cotitură sunt mereu anunțate, dar trebuie să fii atent. Curiozitatea e esențială, învață continuu. fii autentic.

PIVOTARE este cuvântul care definește anul 2020. Atrage atenția în întreaga lume, depășeste schimbarea sau transformarea comportamentului de consum. Este timpul să creăm un dialog între mai multe limbi, să îndepărtăm frontierele, ele nu sunt doar geografice, le simțim zi de zi. Este o provocare, dacă va reuși vom asista cum se remodelează totul în jur.

Anna Wintour si schimbarile culturale

Un public nou înseamnă acumulare, dezvoltare și învățare. Sunt tineri cărora acum nu le pasă de modă, de aceea gândurile mă poartă la călătoria Andreei Sachs. Ei nu-i pasă de modă, nu înțelege relevanța modei în sfera artei și culturii, deși a primit slujba pe care un milion de fete ar muri să o aibă, este asistenta Mirandei Priesley în filmul Diavolul se îmbracă de la Prada. Filmul spune o poveste despre cum ia nastere o revistă de modă renumită la nivel mondial, scenariul are la bază cartea scrisă de asistenta lui Wintour, Lauren Weisberger, după ce a părăsit revista Vogue. Îmi vin în minte replicile fascinante rostite de Miranda interpretată de Meryl Streep și de Nigel, mâna dreaptă a Mirandei. În finalul filmului Andreea și-a găsit propria voce stilistică, Nigel îi spune că nu are ce să o mai învețe.

Am vrut de mult să aștern dialogurile acestui film realizat în 2006, dar nu mă gândeam că voi lega viața reală din 2020 cu lumea filmului. Că acum vom asista alături de Anna Wintour la cucerirea un public nou, tinere asemeni Andreei Sachs, care își vor găsi propria voce stilistică.

Filmul incepe cu replica Mirandei către Andreea: Nu ai nici un pic de stil sau un simț al modei. Asta cred că depinde de….

Miranda nu oferă nici o explicație. De ce și-ar pierde timpul? Nigel, mâna dreaptă a Mirandei, deși o simpatizează pe Andreea, remarcă și el același lucru, nu are stil.

Andreea: Miranda m-a angajat. Știe cum arăt.

Nigel: Dar tu știi?

Mereu m-a frapat fraza asta….dar tu știi? De aici cred că va pleca Anna Wintour, există un public care nu s-a gândit vreodată la asta, el trebuie cucerit. Abia aștept proiectele ei. Va reuși?

Andreea: Crezi că hainele mele sunt oribile. Dar nu voi fi mereu în industria modei. De ce să mă schimb pe mine însămi pentru că am slujba asta?

Nigel către Andreea: Crezi că asta e doar o revistă? Nu ai idee ce legende au mers pe holurile astea și mai rău nici nu-ți pasă. Runway nu înseamnă numai o revistă cu poșete elegante. Lucrezi la revista care a publicat unii dintre cei mai renumiți artiști ai secolului. Ceea ce au creat ei a fost mai mare decât arta, pentru că tu îți trăiești viața în ele. Evident, nu tu, doar unii. Moda nu inseamna utilitate, un accesoriu, e pur și simplu o iconografie care exprimă identitatea fiecăruia.

Miranda către Andreea: Crezi că asta nu are de-a face deloc cu tine. Te duci la dulap, iei puloverul acela zgrunțuros ca să arăți lumii că te iei prea în serios ca să îți pese cu ce te îmbraci. Ceea ce nu știi e că puloverul acela nu e numai albastru. Nu e turcoaz. Nu e spre albastru inchis, e de fapt azuriu. Și nu știi că Oscar de la Renta a facut în 2002 o colecție a rochiilor azurii, apoi Yves Saint Laurent a prezentat o colecție de jachete militare azurii. Azuriul a apărut cu rapiditate în opt colecții diferite. A ajuns în magazine și apoi s-a strecurat într-un magazin Casual Corner, unde tu l-ai pescuit la preț redus. Acest albastru reprezintă milioane de dolari, slujbe nenumărate și e comic că tu crezi că ai făcut o alegere care te exclude din industria modei, când de fapt porți un pulovăr ales pentru tine de oamenii care lucrează aici, luat de tine dintr-un morman de haine.

Mi-au plăcut cuvintele Mirandei și de aceea aș vrea în 2021, rolul comunicării să crească. Editorii trebuie să comunice, să educe și să împărtășească publicului, să spună povestea.

Miranda către designeri: Propui flori primăvara? Supărător.

Acest citat este iconic. Se așteaptă ca ei să știe ce vrea fără să deschidă gura. Ea respinge ideile designerilor și nu oferă vreo explicație. Dacă nu au imaginație artistică sau originalitate sarcasmul Mirandei este copleșitor. De ce să piardă timpul? Este interesată doar de modă.

Filmul “Diavolul se imbraca de la Prada” m-a fascinat. Despre decizii, instinct și cum se construiește un brand în New-York, orașul brandurilor creative. O lume pe care voiam de mult să o cunosc. Finalul mi-a plăcut foarte mult. Nigel îi spune Andreei că nu are ce să o mai învețe. În urmă cu un an era fata care nu avea nici un pic de stil sau un simț al modei. De aceea am facut această legătură a dialogurilor filmului inspirat din viața Annei Wintour cu noul job al ei, de a cuceri în 2021 un public nou care acum nu este interesat de modă.

Anna Wintour, redactor-șef al ediției Vogue din Statele Unite, promoveaza designerii care au schimbat paradigma artistică. Am scris aici despre vocea și instinctul ei. Ea spune: fii atent ca să intuiești schimbările. Ia decizii. Acum în noul job, va prezenta paradigma în care se face, în care este arătată şi în care este înţeleasă industria modei. 

Anna Wintour- director global de continut și director editorial global al Vogue

Pivotare este cuvântul anului 2020. Să educăm, să comunicăm, să fim transparenți…..și să facem alegeri.

Dacă vreți să descoperiți alte proiecte ale Annei Wintour va invit să citiți

Anna Wintour: găsește-ți vocea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *