Ducem oamenii într-o călătorie și îi ajutăm să devină ceea ce au visat. Asta înseamnă Marketing de Seth Godin
Oamenii dedicați și creativi pot schimba lumea. Putem face lucruri care contează pentru oameni cărora le pasă. Ducem oamenii într o călătorie și îi ajutăm să devină ceea ce au visat. Ca să fii cel care stabilește următoarea etapă trebuie să înțelegi perspectiva culturală pe care dorești să o schimbi și să creezi o poveste care va rezona cu această cultură. Asta am invatat din cartea Asta înseamnă Marketing scrisă de Seth Godin și vreau să împărtăsesc întreaga poveste prietenilor mei.
Seth Godin este autorul care m-a fascinat anul acesta. ’’Și tu poti sa zbori’’ și ’’Sparge tiparele’’ ne indeamna sa facem un salt spre un nou mod de a face lucrurile. Am scris AICI și AICI. Următorul pas a fost să citesc o altă carte.
Despre rădăcini, schimbare, comunități mai bune și rezultate mai bune.
Creăm experiențe atunci când folosim un produs sau interacționăm cu un serviciu. Oamenii cumpără pentru că îi va face sa se simtă într-un anumit fel. Vindem sentimente, statut și conexiune. Nu activități sau lucruri.
Ce cauți la un brand? Siguranța, frumusețe, responsabilitate, inteligență, putere, conexiune, modernitate. Pe care l-ai alege?
Mai întâi trebuie să vezi. Nu poți schimba pe toată lumea. Întreabă-te pentru cine e asta? Pe cine vrei să schimbi? Un grup? ce au in comun? cum le va schimba lor statutul? Subliniază schimbarea pe care vrei să o creezi și spune povestea care se potrivește cu visurile și ideile acestui grup. Ia această nevoie și descrie pentru cine și pentru ce este.
Cel mai bun motiv pentru care cineva vorbește despre tine este că de fapt spune CEVA despre el însuși.” Iată ce gusturi am”. Dăm de veste altora atunci când e în beneficiul nostru sau a dorinței noastre de noutate și de schimbare. Dacă NU se poate vorbi de schimbarea pe care vrei s-o faci poate că ar trebui să găsești altă schimbare care trebuie făcută. Oamenii nu vor da de veste pentru că e IMPORTANT pentru tine, o vor face dacă e important pt ei, daca îi ajută în progresul spre OBIECTIVELE LOR sau dacă le permite să spună singuri o poveste de care sunt mândri. Ce vei face și ce impact vei avea? Unde este efectul de rețea care va propaga această idee? Când îți e clar, ușile se deschid. Exemplul Starbucks e cunoscut în toată lumea. Se bazează pe o comunitate și respectă o promisiune.
Cum să-ți ancorezi munca adânc în visurile, dorințele și comunitățile celor pe care vrei să-i servești.
Pentru schimbare ai nevoie de rădăcini. Floarea soarelui are un sistem de rădăcini adânci și complex. Fără acestea nu s-ar înălța niciodată prea mult. Cât de înaltă e planta ta de floarea soarelui? Nu poți fi văzut dacă nu înveți
să vezi.
Obiectivul e schimbarea pe care vrei s-o produci în lume. Spune o poveste CARE SE RĂSPÂNDEȘTE, INFLUENȚEAZĂ OAMENII ȘI SCHIMBĂ ACȚIUNILE LOR. Modul în care folosești poveștile, statutul și conexiunea pentru a crea tensiune și progres este o strategie. O reclamă observată de persoanele potrivite creează tensiune. Fii specific, fii specific. Frecvența contează – ne amintim lucrurile pe care le vedem iar și iar. Dacă oamenii remarcă produsul tău și vorbesc despre el, atunci e remarcabil. Vestea se răspândește.
Apple a transmis la fiecare pas prin cuvinte, fonturi și designuri suficient de ciudate cât să se facă auzite de către oamenii potriviți. De ce? Pentru că limbajul ventricular contează (tipurile fonturilor, stilurile imaginilor și conținutul. De asemenea, reclamele de modă din Vogue nu seamănă cu cele din Sport Ilustrared.
Ce vor oamenii? Unii oameni vor responsabilitatea, unii vor să fie recunoscuți. Fii permanent dispus să tratezi oamenii diferiți in moduri diferite.
Persoana care măsoară dominanta în locul afilierii vrea să câștige. Cei care urmăresc afilierea, vor să se conformeze, să se sincronizeze, să simtă placerea că ” oamenii că noi fac astfel de lucruri”, fără riscul de a fi ales ca lider.
Oamenii așteaptă avantajul pe care-l vei oferi, vor să facă parte din ceva. Asteapta posibilitatea de a vedea și de a fi văzuți. Daca vrei sa faci o schimbare trebuie sa creezi încredere, sa câștigi adepți. Începe prin a organiza un grup unit în care oamenii să se sincronizeze, creeaza o cultură. Există o mulțime de moduri de a câștiga încrederea. Să câștigi încrederea și atenția sau să fii văzut drept singura alternativă, alta ar fi să îți creezi alianțe și parteneriate. Astfel ne creăm un trib.
Cum să organizezi și să conduci un trib?
Să explici ce vor avea de câștigat dacă vor face parte din tribul tău (povestea sinelui). Presiunea colegilor care vor crea tensiunea necesară de a merge toți împreună mai departe (povestea lui acum). Urgența lui ACUM ne impune să facem pasul împreună fără amânare. Un îndemn la acțiune, un motiv să facem ceva acum. Un trib este format din oameni care au în comun INTERESE, OBIECTIVE și un LIMBAJ. Daca conduci un trib, obiectivul este ca tribul să îți simtă lipsa dacă ai dispărea.
Acum mă auzi? Semiotica, simbolurile și limba vermaculară.
Comunicăm cu ajutorul simbolurilor. Folosim simbolurile pentru a câștiga încrederea și adepți. Care e însemnul tău? De ce l-ar purta cineva?
Dacă vrei să creezi un avantaj de marketing trebuie să investești în conexiune și în alte proprietăți netransferabile. Dacă oamenilor le pasă, ai un brand. Fără un brand, logo-ul nu valorează nimic.
Fiecare are capacitatea să facă mai multe schimbări decât și-a imaginat. Dar ai nevoie de un plan de afaceri mai bun. Ce înseamnă asta?
O foaie de lucru simplă. Asta înseamnă Marketing
1.pentru cine este?
2. pentru ce este?
3. care e perspectiva membrilor, publicului cărora vrei să te adresezi?
4. de ce se tem ei?
5. ce poveste vrei să spui?
6. ce schimbare vrei să faci?
7. cum le va schimba lor statutul?
8. cum vei ajunge la primii adoptatori și neofili?
9.le vor spune ei și prietenilor?
10. CE le vor spune prietenilor?
11. unde este efectul de retea care va propaga această idee?
12. CE CONSTRUIEȘTI?
13. ești mândru de acest lucru?
Am terminat cartea „Asta înseamnă Marketing” scrisă de Seth Godin și m-am gândit ce pot face la rândul meu pentru comunități mai bune, rezultate mai bune. Schimbă cultura și schimbă-ți lumea, a fost mesajul lui Seth Godin. Dacă dai naștere unor norme culturale, nu poți avea un impact până nu schimbi ceva. Am învățat despre Cum să-ți ancorezi munca adânc în visurile, dorințele și comunitățile celor pe care vrei sa-i servești. Să îi ajuți să găsească ceea ce caută.
Să trăim în armonie și să fim fericiți. Prietenii m-au rugat să pun la un loc toate articolele pe care le-am scris despre cărțile care m-au fascinat.
Vă invit alături de autorii mei preferați: Să inventăm, să facem un salt și să fim văzuți. Să spargem tiparele.
Cartea SPARGE TIPARELE scrisă de Seth Godin
Sparge tiparele de Seth Godin, momentul să facem un salt și să fim văzuți
Cartea ȘI TU POȚI SĂ ZBORI scrisă de Seth Godin
Și tu poți să zbori, o carte despre conexiuni care contează
Cartea Gândește ca un artist scrisă de Will Gompertz
Gândește ca un artist de Will Gompertz, despre încrederea care seduce publicul
Cartea IKIGAI– Secrete japoneze pentru o viață lungă și fericită scrisă de HECTOR GARCIA (KIRAI) și FRANCESC MIRALLES
IKIGAI – Cine abandonează lucrurile pe care le iubește, pierde sensul vieții
Cartea Orașul fericit scrisă de Charles Montgomery
Orașul Fericit ne provoacă să trăim împreună și să progresăm împreună
Cartea BRAND NEW scrisă de Wally Olins
Cartea PROBĂ DE CARACTER scrisă de Joseph L. Badaracco Jr
Probă de caracter, o carte despre visuri și brand personal
Cartea ORAȘUL SUBTIL scrisă de Nicolae Panea