Propune o Big Idea, marketingul atenției e noul trend
În fiecare an, Big Idea Conference prezintă teme interesante, proiecte noi, campanii premiate internațional și cel mai important, provoacă publicul. Lumea discută, pune întrebări. De aceea ajung mereu aici. Și când se sedimentează totul, scriu pe blog. Vă invit să descoperiți subiectele din 2023 și 2024 în articolele pe care le-am scris AICI și AICI.
Acum, la Big Ideea Conference 2025, o temă actuală a atras atenția: CE FACI CU AJUTORUL BRANDURILOR? CUM PUTEM SĂ SPUNEM POVEȘTI MARI ÎN MEDII MAI FLUIDE, FRAGMENTATE?

Ștefan Chirițescu, Șef strategie Mc Cann, împreună cu 4 experți în marketing și comunicare au organizat o dezbatere interesantă: Propune o BIG IDEA. Cum abordezi o idee? Această dezbatere a depășit timpul alocat, publicul ar fi vrut să nu se mai termine. La final și noi, cei care am ascultat, am început să ne gândim să propunem o Big IDEA.
Ștefan Chirițescu a provocat publicul, l-a făcut curios. Să râdă, să aplaude, să pună întrebări. Mi-a plăcut foarte mult această dezbatere, am avut ocazia să descopăr un creator de strategii și de emoții în același timp.
- Lorand Balint Boti este Managing Director la Publicis Sport & Entertainment. A reinventat handbalul romanesc la nivel de imagine si de business.
Primele cuvinte au fost: SĂ NU LĂSĂM LUCRURILE PE CARE NU LE PUTEM FACE ÎN FAȚA LUCRURILOR PE CARE LE PUTEM FACE. Toți din sala am fost de acord, amânăm lucrurile pe care le putem face, gândindu-ne mereu la lucrurile care nu le putem realiza acum.
Lorand Balint Boti propune o Big Idea: Educația să treacă în audio și video. Inclusiv examenele.
O Big Idea înseamnă să gândești pentru o nișă, dar acea idee se duce în general. Exemplu: Handbalul e România. România este handbal. Sau: CSM București, handbalul e ca-n povești.
A mai dat două exemple care mi-au plăcut:
1. Un stadion transformat în patinoar, e mai atractiv decât să patinezi într-un spațiu strâmt.
2. I-ar plăcea să patineze în natură pe o cărare de 500 m. Și mie mi-ar plăcea.
În incheiere Lorand Balint Boti a spus: Dintr-o Big Idea poti să trăiești.
Eliza Rogalski este Head of Corporate Reputation la Rogalski Damaschin. Primele cuvinte au fost: Nu dispărem din cauza bugetelor sau a crizei, dispărem dacă oamenii nu mai au încredere. Să stocăm această încredere. Cum construiești rezerve de încredere sub asediul dezinformării? Cum te pregătești?

Eliza Rogalski propune o Big Idea: CAMPANII PE STOC- Un minim-kit de rezilienta reputațională. Un concept potrivit în multe situații. Campania e filmată, fotografiată, poate fi livrată în 24 de ore. Oamenii o distribuie, o discută.
A mai adăugat câteva informații interesante: AI mă ajută să mă documentez și să adun cifrele.
O recomandare, să citim: Foolproof- Why We Fall for Misinformation and How to Build Immunity scrisa de Sander van der Linden.
Andrei Balan este planner pasionat de antropologie. Primele cuvinte au fost: 40% își vor pierde job-urile din cauza AI, spune ONU. Nu ar trebui să ne mai gândim la capabilități. Andrei Bălan propune o Big Idea: 2026- NOVEL INSIGHT: Idei originale.
MARKETINGUL ATENȚIEI e noul trend.
1. Lumea artei este de 566 milioane dolari, de 20 de ori mai mare decât piața publicității. În artă povestea e importantă, să învățăm de aici.
2. Cum arăți ideile ca să fie mari? Fiecare poate să spună povești pe diferite tonuri, în contexte diferite.
3. Cum ne scriem noi povestea? Găsește doua atribute care te fac unic.
Dana Nae Popa- managing Pastel. Big Idea: Cum ar fi…ca un brand de fashion, un brand de mâncare pentru animale, un brand de bere, un brand care produce genți de voiaj sau un brand de jucării, să inițieze campanii dedicate violenței împotriva femeilor?
Laurentiu Dumitrescu- CEO Digital Star. Big Idea: Pe ce ton vorbim în mesajele Waze? Cum ar putea suna mesajele noastre? Cu mai mult umor. Viețile pot fi salvate cu o glumă, merită să încercăm.
Cătălin Rusu– Co- fondator Rusu+Borțun. Despre branding experiențial și events. Big Idea: 40+ @IUBI40PLUS. O GENERAȚIE CARE VREA SA TRĂIASCĂ INTENS, DAR ÎN RITMUL EI.
Oamenii de peste 40 de ani ies la petreceri în oraș de 2 ori/an. Cum scoți la party o generație care nu prea mai iese noaptea? E important să înțelegi contextul, așa apare o idee mare. Îți trebuie un scop.
IUBI40PLUS- Prima platformă de experiențe sociale, culturale și de mișcare dedicată exclusiv generației 40+. Petreceri, seri de conversație, yoga, cărți, dans. Toți pe scena, revendica dansul. Diverse vedete dedica o melodie.
ÎMBUNĂTĂȚIND UN COMPORTAMENT SCHIMBI CONTEXTUL.

Ce înseamnă o Big Idea? Să dureze mulți ani, atât de BIG e. Pentru mine meșteșugul de a face idei e important. IMPACTUL UNEORI DEPĂȘEȘTE AȘTEPTĂRILE. Ideile care se propagă imediat, capacitatea DE A GENERA FANI. SĂ AI UN SOI DE SPONTANEITATE A IMPACTULUI. Să creadă oamenii în idee, că pleacă de la tine. Simplitate și să o simți rapid. Poti să pui ideea aia pe un tricou? Cu AI poti să îți produci ideile.
Cum vor brandurile să intre în generatia >40? Brandurile trebuie să aducă sens, să facă parte din acel conținut, branduri care inspiră. Oamenii vor să se distreze acolo. E vorba despre A SURPRINDE.
Ce mi-a plăcut mie cel mai mult din ce a spus? ÎMBUNĂTĂȚIND UN COMPORTAMENT SCHIMBI CONTEXTUL.
Vă invit să urmăriți alte propuneri interesante prezentate la Big Idea Conference 2025
Valentin Văcărus & Dragos Cazan- Parteneri la Godmother. Dezvoltarea industriei de events. Jocurile Olimpice de la Paris au arătat cât a evoluat industria de events și profesionalismul oamenilor care lucreaza în aceasta industrie. Conversatia a migrat de la TV în teritoriul experiențelor directe (festivaluri, târguri). Industria de events a ajuns la 500 de milioane de Euro. La Festivaluri oamenii merg cu prietenii, brandurile pot să se poziționeze. Brand Voice, brandurile pot organiza experiențe directe. Conectare si autenticitate. Autenticitatea declanșează încredere.

O Big Idea schimbă conversația. În Polonia, Agentia Endorfina a câștigat aur pentru cel mai bun eveniment cultural la BEA în 2024. Zdzislaw Beksinski, un pictor polonez, a organizat un show audiovizual in colaborare cu Muzeul din Sanok. A folosit inteligența artificială pentru a crea atmosfera suprarealista specifică viziunii artistului. beksinski.live
Anca Ungureanu- Director de Comunicare la Unicredit Bank. Acum 20 de ani Unicredit Bank a investit în artă, în galeriile independente. O strategie de brand pe termen lung, într-o nișă care a urcat spectaculos. O discuție despre galeriile independente: Sorina Jecza, Suzana Vasilescu, Andreea Stanculeanu, Roxana Tolici. Sunt prietene, formează o comunitate.
Sorina Jecza – Muzeul Peter Jecza face educație pentru sculptură și artă. Fundatia TRIADE din Timișoara a sărbătorit 25 de ani. În anii 2000 nu existau sponsori pe această nișă. Dintr-odata, în 2023 cineva a văzut potențialul și a pariat pe sculptură. Experiențele succesive din spații restrânse, a celor 70 de expoziții s-au revărsat într-un mare proiect susținut de Unicredit. Zeci de evenimente au avut loc în Capitala Culturală Europeană. Un spațiu mare a creat un impact mare. 10.000 mp, 250 de artiști, curatori, o carte cu 380 de pagini. Lucrurile s-au realizat la nivel european.
Arta contemporană nu aduce imediat o componenta financiară. Galeriile nu aduc un public numeros încât brandurile să vină alaturi.
O BIG IDEA: Mari evenimente culturale, atunci brandurile s-ar apropia.
Suzana Vasilescu- Succesul galeriei SUPRAINFINIT a venit ca urmare a unei viziuni coerente, într-o nișă mică, care aduce un impact pe termen lung. Oameni relevanți pot umple o sală.
Andreea Stănculeanu a deschis galeria în 2017 în București, cu artiști clujeni. Împreună cu Suzana au realizat o platformă. Fac obiecte de design, bijuterii de autor.
Unicredit construiește o scenă de artă. Acum piața e mai dezvoltată, vin colecționari străini în București și li se pare orașul dinamic. Unicredit construiește o scenă de artă.

O BIG IDEA: Fundatia Cartier este acum cea mai importantă fundație care investește în cultură. Au venit cu o abordare diferită, în 1984. O clădire din sticlă a democratizat accesul, vor să construiască o moștenire.
Un alt exemplu: Implicarea băncilor din Italia care investesc în artă. Operele au fost digitalizate.
Roxana Tolici- Prima galerie de artă independentă a fost în 2002. Galeriile devin spații de conversație, de dialog. Arta e un limbaj. Educarea se face prin galeriști, curatori, invitați. A organizat expoziții de nivel înalt. Provoacă artiștii să iasa din zona de confort. Artistul vizual Tolici și cântăreața Irina Rimes au fost invitați să creeze ceva nou, fiecare utilizând arta celuilalt.
O Big Idea? Scena de artă contemporană din Romania e a doua scenă din Europa de Est, dupa Polonia. În 2023, expozitiile Brâncuși, Brauner și Picasso au atras 200.000 de vizitatori. E vorba de strategii pe termen lung pentru a vedea rezultate.
Arta generează emoții și propune subiecte care își pun amprenta. Unicredit a sprijinit această industrie. Consistențăși recognoscibilitate pentru Unicredit ca suport pentru artă. O susținere a educației.
Big Idea Conference 2025, a fost o întâlnire minunată. Propune și tu O BIG IDEA.

