Branduri pentru cei care privesc peste orizont

Să construiești branduri pentru anii care vin, să construiești orașe pentru anii care vin. Să construiești pentru cei care privesc peste ORIZONT. Vizionarii oferă răspunsuri urmărind schimbările din jur. Au umplut mințile celor cu care au lucrat și rezultatele lor au schimbat felul în care consumatorul privește un produs. Au imprimat chiar un nou comportament. Vreau să aflu mai multe despre acești oameni care privesc spre viitor. Să cunosc proiectele lor și cum ne vor schimba stilul de viață. Îmi doresc o legătură mai apropiată, companiile să știe cum le-am integrat în viața noastră. Nu doar în viața noastră, poate chiar în comunitate.


Acest articol este începutul unei conversații despre concepte noi, branduri top of mind și instrumentul de management Brand Idea. De asemenea este o conversație despre gândirea pe termen lung, fragilitatea lucrurilor, legătura dintre calitatea vietii și noi tipuri de urbanitate.


Cum creezi branduri pentru viitor? Cum construiești un ecosistem ca să revină clientul?
Comportamentul nostru s-a schimbat. În ultimii ani am învățat să ne construim o viață cu mai mult sens. Cerințele noastre sunt ancorate cu realitatea și contextul. Urmărim impactul nostru în natură.


Brand Idea, un instrument de management.


Când folosim un produs ori interacționăm cu un serviciu creăm experiențe. Cumpărăm sentimente, statut și conexiune. Nu activități sau lucruri. Un brand de succes arată mereu că ceea ce promite este relevant și sustenabil.
Un business profitabil îți permite să privești în viitor. Poziționarea generează creștere și profit. Poziționarea înseamnă diferențierea produsului tău față de opțiunile din piață. Exista un leader, te compari mereu cu el. Acum uneori ești primul doar câteva săptămâni. Modul cum privim poziționarea s-a schimbat.

Brand Idea folosind AI

În prezent în locul poziționării folosim un instrument de management numit Brand Idea. Focus-ul este pe aliniere, nu pe diferențiere. Partea creativă a business-ului o aliniezi cu partea operațională a businessului. Comportamentele organizaționale le aliniezi cu strategii de marketing și comunicare. Oferi informații despre calitățile produsului, locul de proveniență, valorile. La acestea adaugi servicii, îl aliniezi cu competențele organizaționale.


Indicatorii de awarness, favorabilitate și loialitate te ajută să crești business-ul. Vinzi către mai mulți clienți, poți să extinzi gama de produse. În servicii, indicatorul customer satisfaction trebuie să fie foarte bun. Va fi mai multă cerere și apreciere din partea clienților.
Unele branduri au o poziționare prin preț, câștigă multe piețe. Alte branduri se bazează pe accesibilitatea produselor și indicatori de brand loyalty. Au o relaționare bazată pe încredere datorită canalelor diferite pentru livrare a produselor și modalităților variate pentru plată.


Materiile prime se scumpesc dacă crește cererea. Produsele se scumpesc dacă au crescut costurile. Uneori există constrângeri datorate fragilității. Știm câtă flexibilitate are produsul nostru? Construim lucruri robuste?


Adesea ignorăm consecințele riscului. Eșecul nu e privit ca rezultat al fragilității. Am citit o carte care mi-a plăcut foarte mult. Am scris articolul Antifragil de Taleb, o carte despre fragilitate și supertehnologizare. Analizează strategii și învățăm să construim lucruri robuste.
Lumea comercială e foarte complexă acum, au apărut noi game de produse. Magazinele asigură experiența senzorială și engagement. Marketingul accentuează activitatea comercială, te ajută să scumperi. Branding-ul accentuează relaționarea, te ajută să alegi.


Modul de comunicare cu clienții s-a schimbat. A început migrația digitală la serviciile medicale, serviciile bancare, educație, livrare. Prin Social Media transmiți informații, vinzi, dar nu poți să construiești relația cu clientul. O aplicație nu este suficientă. Engagement apare dacă impresionezi clientul, atunci va deschide regulat aplicația. Brandurile trebuie aduse în viața reală, să ajungă produsul în top of mind.
Dacă știi cine ești, apar oportunități. Pentru asta trebuie să asculți, să fii atent la ce e în jur, să realizezi o aliniere între resursele, competentele și avantajele companiei cu produsele și strategia de dezvoltare. Este Brand Idea. E important să scalezi produsul prin intermediul partenerilor.


Reputația e importantă, reputația este o acumulare.


Reputația e un indicator de autoritate. Trebuie să fii conectat ca să prezinți încredere atunci când începi o colaborare. Să nu ne uităm doar în România. Dacă cei din afară ne apreciază și ne compară cu cei de acolo, atunci am reușit.
Ce înseamnă să ne exercităm influența? Oamenii vor să fie înalți și strălucitori, la fel ca floarea soarelui. Uităm că floarea soarelui are rădăcini foarte profunde. Devii strălucitor după ce ți-ai format rădăcinile. Am scris articolul…..și vă invit să aflați mai multe dacă vă place acest subiect.


Starea de armonie a unei persoane depinde în întregime de armonia mediului în care trăiește. Relațiile cu ceilalți depind de locul în care suntem. Orașul ne configurează deciziile. Vrem o viață urbană mai receptivă la nevoile locuitorilor. Vrem oraşe care se pot adapta evoluţiilor şi care pot face faţă schimbării.


Vrem timp în beneficiul creativităţii, familiei şi pentru noi înșine. Realitatea urbană şi țesutul oraşului ar trebui să armonizeze timpul necesar oamenilor pentru a ajunge din locul în care trăiesc la locul de muncă. Vom avea oportunitatea de a recăpăta control asupra timpului nostru. Punerea în comun a resurselor este esenţială, realizarea unor proiecte care aduc la un loc mai multe profesii: business, comunicare, design.

Ati auzit de orașul celor 15 minute? O viață urbană mai receptivă la nevoile locuitorilor. Acest concept este promovat de Primarul Parisului, Doamna Anne Hidalgo. Înseamnă să regândim modurile de a ne deplasa în oraş, de a-l explora și de a-l descoperi. Un oraș fericit produce business. Acest tip de oraş propune un ciclu urban în care timpul, spaţiul, calitatea vieţii şi modalităţile de socializare sunt strâns legate între ele. Este o călătorie.
Diversificarea serviciilor dintr-un loc aduce beneficii. Pentru a înţelege regulile vieţii în comunitate şi a face accesibile locurile în care trăim, cronotopia presupune găsirea unor locuri comune şi studierea felului în care sunt utilizate locurile. Să reflectăm la ritmurile unui loc pentru a scoate în evidenţă modalităţile multiple în care acesta poate fi întrebuinţat.


Să iubim locurile pentru ceea ce ne oferă în viaţa de zi cu zi. Topofilia înseamnă ataşamentul faţă de un loc. Relaţia unui om cu oraşul său, dezvoltarea unei relaţii afective. Putem să modelăm locul in care traim, sa dezvoltam noi tipuri de urbanitate si să fim atenţi cu bunurile comune. Acelaşi loc poate fi întrebuinţat în moduri diferite în funcţie de momentele zilei, în funcţie de zilele săptămânii sau în funcţie de lunile anului. Oraşul sfertului de oră este un loc căruia i se pot face mai multe amenajări şi fiecare amenajare poate fi multiplicată. Modul de folosire a serviciilor se va schimba în funcţie de momentele zilei şi în funcţie de zilele săptămânii. Este un oraş policentric, o sferă multiplicata al cărei centru este peste tot. Oraşul devine un loc în care iniţiativele cetăţeneşti apar mereu.

Paris- orasul celor 15 minute, poza de pe pagina FB a doamnei Anne Hidalgo- Primarul Parisului


Ritmul vietii s-a schimbat. Este momentul ca brandurile și companiile care le dau viață să privească spre oraș, spre locul unde trăiesc oamenii. Companiile dintr-un oraș pot fi alături de comunitatea orașului și autoritățile locale să construiască în țesutul orașului noi tipuri de urbanitate.


Gândirea pe termen lung atrage diversitate într-o conversație. Vă invit acum să cunoașteți Fundația Long Now, o organizație nonprofit înființată în 1996 pentru a stimula gândirea pe termen lung. Se adună regulat pentru a învăța și a împărtăși. Toată lumea este invitată să se alăture. În fiecare lună este invitat un expert care vorbește cu publicul de pe intreg globul.


Avem nevoie de companii si branduri care privesc peste orizont. De comunitati si autoritati locale care privesc peste orizont.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *