Skip to main content

Cocoșul de Horezu by Adrian Oianu alături de Feteasca Neagră de Sâmburești

Scriu ca de obicei un articol despre brandurile românești.

Filarmonica Oltenia din Craiova, ne invită la evenimentul cu participare internațională Stagiunea Europa. Fiecare țară din Uniunea Europeană va prezenta concerte la care participă un dirijor și soliști din țara respectivă.
Vor fi evenimente în sala de concerte, la Muzeul de Artă, în Centrul Istoric și vor fi transmisii live.

 

 

 

 

Proiectul este susținut de ambasadorii tuturor acestor țări din Uniunea Europeană și vor veni în Craiova alături de alți oaspeți.

În perioada în care stau în Craiova, acești oaspeți trebuie să cunoască brandurile din Oltenia, povestea lor și a oamenilor care le-au dat viață.

Îmi doresc să inițiez un proiect destinat restaurantelor din Craiova cu sprijinul a doi oameni pasionați care promovează valorile trecutului prin intermediul brandurilor lor, branduri pe care eu le prețuiesc și le urmăresc mereu.

Designerul Adrian Oianu alături de Domeniile Sâmburești, companie condusă de Jean Valvis.

Designerul Adrian Oianu se sfătuiește cu etnografi, valorifică cusătura veche făcută manual și readuce în viaţa cotidiană portul tradiţional românesc. Pe mine m-au atras colecțiile Tricoul românesc și Mantoul Reginei. Colecția “Tricoul românesc” transmite multă căldură și vrea să îi apropie pe tineri de tradiție şi să se identifice cu poporul în care s-au născut.

 

 

Colecția Mantoul Reginei promovează simbolurile tradiționale românești  și reprezintă recunoștința lui Adrian Oianu adusă Reginei Maria, cea care a fost poate cea mai mare promotoare a designului românesc.

 

.

Anul trecut, am luat legătura cu Adrian Oianu și i-am propus să inițiem împreună un proiect de promovare în
restaurantele din România, a ceramicii de Horezu, un meșteșug tradițional unic inclus în patrimoniul UNESCO.

M-am bucurat foarte mult că mi-a răspuns și m-a rugat să-i recomand un ceramist cu care ar putea să colaboreze,
care ar putea să realizeze modelul propus de dânsul. În acea perioadă eu coordonam un proiect al Asociației Ecologice GAIA (Zeița Pământului) destinat tinerilor, E-nature, în care ne-am propus să promovăm Depresiunea Horezu.

Am așteptat cu multă nerăbdare interpretarea simbolurilor din ceramica de Horezu în viziunea lui Adrian Oianu. Eram curioasă să văd Cocoșul de Horezu, Pomul Vietii, Șarpele, valori ale trecutului şi culturii populare într-o abordare contemporană.
M-am bucurat când am văzut mesajul: „Au sosit Cocoșii de la Horezu- ceramică contemporană de inspirație tradițională by Adrian Oianu”. Farfurii din ceramică realizate manual și smălțuite eco.

 

 

În prezent găsești în restaurantele din Craiova doar farfurii din marile lanțuri de magazine.

Ceramica de Horezu prezentată într-o variantă contemporană își are locul în orice restaurant.

Vreau să promovez în restaurantele din Craiova ceramica de Horezu alături de un vin renumit produs într-o cramă aflată în apropiere de Horezu.
Cocoșii de la Horezu by Adrian Oianu împreună cu Feteasca Neagră de la prestigioasele Domenii Sâmburești, pot fi pe toate mesele restaurantelor din Craiova.
Proprietarul Domeniilor Sâmburești, Jean Valvis, pune multă pasiune, promovează împreună cu echipa sa în România și în străinătate vinurile de la Sâmburești și câștigă medalii în concursurile internaționale.
Prima menționare în documente a podgoriei Sâmburești este în 1521 şi a fost dezvoltată în timp de familii importante de boieri, precum: logofatul lui Mihai Viteazul, Theodosie Rudeanu (1521), Danilovici (1597-1638).

Povestea modernă a vinului de Sâmburești se leagă de numele unui fost premier al României: Vintilă Brătianu. Încă din 1891, vinurile de la Domeniile Sâmburești au câștigat medalii la Paris si gustul lor a fost nominalizat de către sommelierul Expoziției Mondiale din 1937.

Începând cu anul 2005, grupul Valvis Holding inițiază un program de invesțitii de peste 14.5 milioane de Euro. Începe refacerea patrimoniului viticol prin reconversia celor 500 de hectare de vie, se instalează sisteme de irigatie de ultima oră. Crama intră în renovare,  retehnologizează combinatul de vinificatie cu echipamente de vinificatie, conditionare și depozitare.

 

Am ales vinul Feteasca Neagră de la Domeniile Sâmburești să acompanieze „Cocoșii de Horezu by Adrian Oianu”.
Feteasca Neagră este unul dintre cele mai vechi soiuri românești. De-a lungul timpurilor, a avut și alte denumiri: Poama fetei neagră, Păsăreasca neagră, Coada rândunicii.

În condiții bune de climă și sol, etalează calități ajungând ca, în anii favorabili, să depășească calitativ chiar și vinul Cabernet Sauvignon, considerat în unanimitate “regele vinurilor roșii”.

 Adrian Oianu și Jean Valvis se cunosc și de aceea îmi doresc să prindă viață acest proiect.Merg foarte des alături de alți bloggeri la Filarmonica Oltenia, avem relații foarte bune cu toată echipa de acolo, am scris mai multe articole și promovez proiectele lor. Au foarte des invitați din străinătate care locuiesc și iau masa în Craiova.

Pentru aceștia, pentru oaspeții care vor fi prezenți în perioada octombrie 2015- mai 2016 la Stagiunea Europa și pentru oamenii de afaceri care vin în Craiova îmi doresc să implementez acest proiect în care să promovez în restaurantele din Craiova, Cocoșii de Horezu by Adrian Oianu alături de Feteasca Neagră de la Domeniile Sâmburești.

Am inițiat și alte proiecte care promovează gastronomia românească și vinurile românești. Acesta este destinat Craiovei.

 

Distribuie articolul:
Google+
https://mirelacoman.ro/cocosul-de-horezu-by-adrian-oianu/
Facebook
Email
TWITTER
LINKEDIN

13 păreri despre “Cocoșul de Horezu by Adrian Oianu alături de Feteasca Neagră de Sâmburești

    1. Sunt doua branduri care trebuie promovate in Cetatea Banilor, mai ales in timpul unor evenimente cu vizibilitate internationala.Voi scrie un articol despre desfasurarea proiectului.

  1. Avem nevoie de oameni care sa promoveze valorile romanesti, indiferent ca e vorba de iile traditionale, de ceramica de Horezu, de vinurile romanesti renumite, de sarmalute ori mititei; cred ca orice activitate de promovare a valorilor romanesti peste hotare este binevenita! Va doresc succes in promovarea acestora!

  2. Este un proiect care atrage intreg orasul Craiova. Institutiile de cultura care organizeaza evenimentele care atrag vizitatorii in oras,oamenii de afaceri, craiovenii, restaurantele din oras, mass-media si bineinteles echipa care va implementa acest proiect alaturi de Jean Valvis, producatorul vinului Feteasca Neagra,designerul Adrian Oianu si ceramistii de la Horezu.

  3. Da, un proiect laudabil! Imi place ideea, dar ma tem ca marile restaurante o vor accepta-o in totalitate. Vezi la o nunta de ~fite~ sa se manace din vase de Horezu? Daca vei reusi sa-i convingi, vei merita o medalie!
    Ai putea sa organizezi doar seri traditionale oltenesti in fiecare restaurant, sa extinxi proiectul pentru fiecare podgorie din Oltenia, sa aduci si ceramica de Olt , la fel de valoroasa ca cea de Horezu! Sa aduci rapsozi din fiecare zona in care este situata podoria…
    Ar fi frumos ca ospatarii sa poarte costume create de Adrian Oianu…
    Proiectul ar putea fi unul transfrontalier, aducand alaturi de romanii de acasa pe cei din afara…

  4. Va felicit pentru initiativa! Craiova a fost dintotdeauna un oras cultural si ma bucur sa stiu ca mai exista oameni care simt asa, care gandesc, fac planuri si proiecte si muncesc din greu pentru a pune orasul in valoare.Toamna mea craioveana va fi mai frumoasa si datorita voua!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *