Cum interacționezi cu millennials când le vorbești despre economisire?
Generația născută începând cu 1981 până în 1996 a ajuns astăzi la maturitate. Folosesc tehnologia, stilul lor de viață este diferit. Au venituri peste media la nivel național, sunt preocupați de tot ce e nou și dornici să investească. În plus sunt generația care încearcă în multe direcții, își asumă riscuri.
Această generație e conectată pe social-media și informată, cheltuiește mult.
Cum interacționezi cu millennials când le vorbești despre economisire?
Acum se discută mult despre depozite bancare, dobânzi, comisioane bancare, fond de garantare. Pâna în anii 2000 nu aveai acces la credite de valoare mare, pentru cumpărarea unui apartament încercai să economisești și să apelezi la părinți sau rude. Singurul ajutor era la Casa de Ajutor Reciproc care exista la fabrica în care lucrai. Toți angajații cotizau și apoi apelau la credite. Te înscriai, așteptai să îți vină rândul și te bucurai când reușeai să primești suma de bani. În întreprinderile de stat s-au desfiintat treptat Casele de Ajutor.
În Craiova acum poți apela la Casa de Ajutor Reciproc Top Invest. Este o asociație non-profit, care își propune să promoveze economisirea în vederea întrajutorării și sprijinirii financiare a membrilor săi.
Economisirea. Câștigul rezultat în urma economisirii la CAR Top Invest este mai mare decât la bancă sau la alte entități similare. Dobânda de 7,5 % cu capitalizare inclusa oferită este probabil cea mai bună dobândă.
Constituirea unui depozit CAR are cinci avantaje:
dobânda mai mare cu 200-300 % decât cea a depozitelor bancare;
dobânda nu se impoziteaza conform Legii Codului Fiscal:
nu există comisioane pentru nicio operațiune;
dobânda se calculează la soldul zilnic și se capitalizează lunar;
Sumele economisite sunt garantate, indiferent de valoare plus dobânda acumulată de către Fondul de Garantare al CAR.
Împrumuturile. Dobânda fără niciun fel de comisioane, fără rețineri de fond social la acordarea împrumuturilor oferă atractivitate creditelor acordate.
Orice persoană cu vârsta mai mare de 18 ani, salariat sau pensionar care obține un venit net de peste 1.500 de lei poate deveni membru.
Despre economisire, economii și depozite la Casa de Ajutor Top Invest din Craiova
Calitatea de membru la Casa de Ajutor Reciproc Top Invest presupune participarea periodică la constituirea unui fond social iar efortul financiar este mic. Aceste sume sunt puse într-un fond utilizat pentru acordarea de împrumuturi iar dobanzile sunt attractive.
Patrimoniul C.A.R., care este compus din valoarea rezervelor de risc, a rezervelor statutare și a dobânzilor de încasat din împrumuturile acordate.
Mai multe informații se găsesc pe site la https://casadeajutorreciproc.ro/economisire-car
Îi încurajez pe tineri să cunoască cât mai multe soluții de economisire. De asemenea urmăresc eforturile instituțiilor care oferă aceste soluții de a cunoaște comportamentul, obișnuintele și rutinele tinerilor.
Pentru a afla mai multe detalii am adresat 3 întrebări Președintelui Consiliului Director de la Casa de Ajutor Reciproc Top Invest Craiova despre economisire. Mai jos sunt răspunsurile primite:
1, Ce categorii de clienți are acum Casa de Ajutor Reciproc Top Invest Craiova? Există preocuparea de a atrage millenials? Generatia născută începind cu 1981 și până în 1996 a ajuns astăzi la maturitate. Folosesc tehnologia, stilul lor de viață este diferit. Au un venit peste media la nivel național, sunt preocupați de tot ce e nou și dornici să investească. În plus sunt generația care încearcă în multe direcții, își asumă riscuri.
Raspuns: Majoritatea membrilor sunt salariați. Ponderea pensionarilor este de aproximativ 30%. Cu mențiunea că între salariați este un procent mai mare al bugetarilor. Dar, avem și pensionari la 45 de ani. Cum avem salariați la 63 de ani. În ultimul an constatăm și ne bucurăm că descoperă acest tip de organizații financiare și persoanele de 20 de ani. Suntem interesați de generația millennials, de generația X și Z. Aruncăm un ochii și spre generația Alpha, pentru că reprezintă viitorul apropiat prin prisma educației financiare.
2, Cum comunică cu clienții existenti Casa de Ajutor Reciproc Top Invest Craiova? Dar cu cei pe care și-i doresc în viitor?
Raspuns: Principalul mijloc de comunicare îl reprezintă mediul online, platformele de comunicare. Fie că vorbim de pagina de Facebook, relația cu bloggerii, site-ul nostru www.casadeajutorreciproc.ro constituie direcțiile principale. Am renunțat la orice tip de comunicare, ca formă de publicitate pe materiale în format letric. Menținem comunicarea directă, telefonică și pe email. Mesajele noastre ajung mai repede și ating nivelul de interacțiune cu persoanele interesate. Partea de consultanță privind economisirea necesită de multe ori și o comunicare directă, deși am dezvoltat o aplicație online.
3, Încrederea clientului în furnizorul de servicii este foarte importantă acum. În prezent se discută mult despre co-creating (co-creație). Este momentul în care furnizorul de servicii se pune în locul clientului și încearcă să răspundă la întrebarea DE CE? DE CE SĂ INVESTESC EU AICI? Așa devine un brand relevant, brandul face parte din viața clientului. Una dintre pârghii este modul în care clienții primesc informații. Clienții acum nu vor să se mai deplaseze să afle răspunsuri sau să fie bombardați cu termeni tehnici, vor ceva simplu ca mijloc de comunicare. Așa a apărut prima aplicație de banking în Europa care a atras mulți clienți. Este simplu de utilizat, plătesti online, știi care e soldul, etc. V-ati gândit la o soluție similară pentru a atrage noi clienți?
Raspuns: Am făcut deja primii pași și suntem în discuții avansate cu o companie fintech să implementăm și să dezvoltăm o platformă pentru toate CAR -urile din țară. Noi, CAR-urile nu avem notorietatea bancilor, așa că ne punem în fiecare zi în această situație, a unui potențial membru, de a ne întreba: de ce să economisesc la CAR Top Invest Craiova? Și găsim de fiecare dată soluții și argumente în acest sens. Am ușurat zona de economisire în sensul că pe site-ul CAR-ului, prin sectiunea Depozite online, oferim posibilitatea ca un membru să se înscrie și să economisească din fotoliul său. Generația despre care vorbiți, millennials, apreciază acest mod de interacțiune. Parteneriatul ce-l vom dezvolta privind platforma financiară de microfinanțare socială va merge mai departe, oferind posibilitatea de a acorda credite online. Acesta este viitorul, iar casele trebuie nu doar să se adapteze și să implementeze soluții de digitalizare, trebuie să fie cu un pas înaintea băncilor. Este interesul caselor de a atrage tineri, prin dezvoltarea acestor parteneriate și în zona de co-creație. Am soluționat și modul de plată al ratelor lunare, de peste doi ani nu mai facem operațiuni cu numerar.