Digital Parents Talks și bloggerii din Craiova
Digital Parents Talks are peste 500 de bloggeri alături. Are un vibe al său, un ritm care îmi place foarte mult.
Digital Parents Talks este o comunitate care sprijină bloggerii. Bloggeri care sunt părinți sau vor deveni părinți, comunică zilnic prin intermediul unui grup de Fb. Crește constant.
Inițiatorii săi, Ana Niculescu și Lavinia Pavel și-au propus să acopere nevoia de informare pe zona de blogging și să organizeze evenimente.
Ana a lucrat 12 ani în presă și experiența sa este foarte importantă pentru creșterea comunității și transmiterea informațiilor despre branding.
Lavinia este consultant pentru companiile start-up. Are experiență în social-media, a lucrat în companii importante și acum este antreprenor. Au ales calea antreprenoriatului și cel mai mult îmi place autenticitatea lor, în on-line și off-line.
Conceptul este foarte interesant, se acordă un loc important brandului personal al fiecarui blogger.
Membrii sunt întrebați mereu dacă au nevoie de ajutor și ce fel de ajutor își doresc. Fiecare poate promova proiectele și evenimentele în care se implică. O zi pe săptămână, vinerea, poți să propui comunității articolele pe care le-ai scris, un prilej să primești feed-back.
Mereu ai de învățat de la cineva care povestește despre evenimentele la care a participat sau de la cei care își oferă sprijinul pentru găsirea unor soluții privind scrierea și promovarea articolelor.
Îmi plac proiectele dedicate copiilor și tinerilor. Mă implic, particip sau doar le promovez.
Anul trecut la Webstock, cel mai mare eveniment dedicat bloggerilor, Ana Niculescu și Lavinia Pavel erau înconjurate de bloggerițele din comunitatea Digital Parents Talks. Și noi, bloggerii din Craiova, eram un grup mare. A fost prilejul să le invităm la Craiova. Ne-am dorit să ne cunoască, să le povestim despre proiectele Asociației Bloggerilor Olteni și să aflăm mai multe despre comunitatea Digital Parents Talks.
În luna mai 2018 au venit la Craiova, au organizat un eveniment la Hotelul Ramada din centrul orașului. Sponsorii evenimentului au fost BCR și Lidl.
Lângă Hotelul Ramada se află Băncuța Bloggerilor, proiectul bloggerilor din Craiova. Le-am invitat sa vadă locul dedicat celor care vizitează orașul, unde ei pot trimite mesaje prietenilor, să îi anunțe ce vizitează în oraș sau evenimentele la care participă.
S-au bucurat foarte mult, le-a plăcut ideea noastră și au făcut fotografii. Povestea acestei băncuțe, o puteți citi aici. După aceea Ana și Lavinia ne-au invitat în sala amenajată pentru această întâlnire.
Am început să discutăm întâi cu Ana despre plăcerea de a scrie și am răspuns pe rând de ce facem asta. Pentru cine scriem? Știm cine suntem în mediul on-line?
Ana scrie pe blogul Mămica Urbană și este fondatorul Parenting Pr. Am discutat despre reușite și eșecuri, despre curajul de a scrie ce ni s-a întâmplat și curajul de a lua decizii. Am atașat aici informații despre această întâlnire și vă rog să le urmăriți.
Totul a fost antrenant la Digital Parents Talks. Am discutat dacă avem clar în minte obiectivul, nevoia pe care o acoperim, felul în care ne diferențiem față de ceilalți bloggeri.
Ana povestește din propria experiență dar aduce și argumentele specialiștilor, oferă credibilitate articolului.
De ce ne citesc articolele? Mulți au spus că cititorii se regăsesc, le oferim idei pe care nu le găsesc în altă parte. Avem un plan editorial? Ce facem diferit? Așa ajungem la obiectiv, este foarte important.
Pentru mine cel mai interesant moment a fost acela în care s-a discutat cum se realizează prezentarea blogului, este cartea de vizită a bloggerului.
Particip la multe conferințe și este prezentă des această temă. Se discută mereu despre importanța ei, dar nu am văzut o prezentare a unui blogger consacrat. Găsiți aici prezentarea.
După aceea, Lavinia Pavel ne-a arătat felul în care un articol reușeste să fie descoperit de cititori.
Lavinia este antreprenor și lucrează cu presa de business. Ne-a vorbit despre SEO. De ce și cum să facem SEO. Trebuie să alegem cuvinte cheie potrivite care să arate ce vrem noi ca oamenii să știe. Dacă nu pui tag, Google nu îți găsește articolul, daca pui o expresie ajungi repede la SEO. Până acum un an scriam și nu acordam multa atentie la SEO, nici acum nu știu foarte multe.
Nu alege cuvinte, alege expresii. TAGUL este pentru search pe blogul tău.
Aici am foarte mult de învățat. Găsiți în prezentarea de aici link-uri utile prezentate de Lavinia, în care aflăm informații despre blogul nostru. Developers.google.com/sped. Trebuie să identificăm link-uri către surse relevante și link-uri către site-ul nostru (back-links). Google keyword planner oferă sugestii pentru cuvinte căutate. Ne-a vorbit și despre promovarea articolelor pe divese platforme și felul în care ne găsesc cititorii. Și aici am multe de învățat.
De la acea întâlnire am păstrat legătura cu Ana și Lavinia. Acum blogul meu arată altfel, am ținut cont de sfaturile lor. Urmăresc zilnic activitatea grupului Digital Parents Talks.
Anul trecut, mi-am propus să discut cu artiștii care vin în Craiova, să discutam despre spectacole, despre relația lor cu spectatorii, dar și despre perioada în care au stat aici, despre vibrația orașului.
Primul articol l-am scris cu ocazia premierei spectacolului “Dacă am gândi cu voce tare”, regizat de Radu Afrim la Teatrul Național Marin Sorescu. Este aici.
Acum propun leapșa (am învățat asta de la Mia Munteanu și Raisa Beicu, la ultima întâlnire organizata de Ana și Lavinia).
Le provoc pe Ana Nicolescu și Lavinia Pavel să scrie fiecare un articol și să răspundă la următoarele întrebări.
- Cum este Craiova? Este ceva unic?
- Cum a fost întâlnirea cu Asociația Bloggerilor Olteni la Craiova? Cu bune si rele.
- Ce sfaturi și propuneri aveți pentru Asociația Bloggerilor Olteni?
- Cum putem promova Băncuța Bloggerilor? Poate fi o promovare la nivel național?
Dacă vor și alti bloggeri să se alăture, îi aștept cu drag.