Ladies of Haute Culture, lux și artă
Ladies of Haute Culture, este prilejul să discutăm despre cultură, lux, artă, branduri care susțin cultura. Am așteptat cu emoție acest eveniment organizat la Biavati Events, un spațiu primitor aflat într-un parc.
Eram nerăbdătoare să pătrund în culisele unor domenii pe care le iubesc, să cunosc personalități din domeniul cultural și mediul de afaceri. Marta Ușurelu și Diana Cosmin, fondatorii revistei Haute Culture, împreună cu echipa lor au creat o comunitate minunată. Există o conexiune între public și branduri creată prin intermediul articolelor. Multe articole sunt dedicate educației și prezintă soluții diverse prin care tinerii sunt atrași spre cultură.
La evenimentul Ladies of Haute Culture afli cum prind viață brandurile iubite de public. Îmi place sa scriu despre brandurile care privesc spre viitor și despre love brand. Întreb managerii unor companii dacă ei știu locurile în care oamenii conversează despre pasiunile lor. Eu cunosc câteva locuri, e minunat.
Am luat o cafea, câteva reviste Haute Culture și am intrat în sală. O scenă plină cu cărți atrăgea ca un magnet, un loc primitor ne invita la dialog. Abia așteptam să înceapă.
Marta Ușurelu și Diana Cosmin au intervievat pe rând actori și manageri ai unor branduri renumite. Au discutat cu invitații lor despre frumusețe și frumusețea vieții, despre teatru și energia publicului, despre succes și grija pentru cei din jur.
Cei care sunt mereu în fața reflectoarelor ne-au arătat eforturile pe care nu le vedem, pentru realizarea unui spectacol ori a unui produs nou. Am aflat cum brandurile atrag publicul spre zona de aspirație și cum actorii creează acea lume în care ne întoarcem mereu.
De aceea scriu acest articol. Voi povesti despre căutări și bucurii, soluții și obstacole, aplauze și drumuri noi, pentru ca oamenii să consume cultură. Și despre love brand.
Iubim brandurile de lux și povestea lor. S-au adaptat vremurilor și trendurilor fără a-și pierde autenticitatea. Cum reușesc? Așa a început dialogul cu Dana Petcu, General Manager Europa pentru Hub Guerlain. Lucrează de 20 de ani în industria luxului.
În primul rând trebuie să înțelegi de ce îți doresti un produs de lux. Preocuparea în lux e și spre aspirațional. Trebuie să hrănești asta pentru viitor, nu pe termen scurt. E un rol important, e și educativ.
În 30 de ani obiceiurile clienților s-au schimbat. Acum fiecare e personajul unei reviste, vrea un ten perfect. Înainte fetele foloseau patru produse, în prezent există rutine elaborate în 15 pasi. Înainte cremele aveau o destinație pentru fetele de peste 30 de ani, acum se folosesc creme la o vârstă mult mai mică.
Această preocupare a dus la apariția unei noi industrii: dermato-cosmetica. Întreaga industrie e în mișcare, e nevoie de cercetare, știință, norme noi. Există o preocuparea de a combina produsele de machiaj cu partea de hrănire.
Evoluăm odată cu societatea. Luxul înseamnă și ceașca în care îți bei cafeaua. Ținta unui brand de lux este să țină publicul spre zona de aspirație. Plăcerea pe care o ai când folosești acele produse e un sentiment.
Luxul și arta merg mână în mână. Zona de beauty e un produs cultural, brandurile investesc în cunoașterea și înțelegerea artei. Guerlain a avut proiecte cu artiști. Artiștii capătă notorietate. Oamenii cer acum mai mult de la branduri. Vor sa vadă că ele contribuie în societate. Guerlain a inițiat acțiuni în școli care promovează protecția naturii. ‘’Be school’’ e un atelier de educație pentru copii, îi învață despre importanța albinelor și a florilor, cum le proteajeză.
Multi tineri o întreabă cum poți intra în această lume, la Dior sau La Guerlain. Întotdeauna a fost atentă la detalii, a fost atrasă spre cultură, spre meșteșug. Avea această afinitate pentru produsele de lux. A intrat printr-o întâmplare, dar a fost perseverentă, a exploatat. A contat preocuparea. Primul contact a fost cu Nina Rici, avea mama sa. Acum s-a mutat la Varșovia.
Dana Petcu vorbeste frumos, pe ințelesul tuturor. Din reclamele TV sau din reviste nu afli despre preocupările acestei industrii. E foarte interesant ce am aflat, aș vrea să știu mai multe.
A urmat un alt dialog fascinant. Florin Piersic jr, un actor pe care îl admir de mulți ani, povestește despre teatru. El este Gentleman of Haute Culture, așa l-a prezentat Diana Cosmin. Dialogul lor a primit cele mai multe aplauze. Aparține unei nișe. Nu este în mainstream și nu vrea asta. Și-a format un public. Oameni simpli își amintesc după 15 ani spectacole în care l-au văzut jucând.
Teatrul e o evadare din realitatea asta. E important să prinzi publicul. Publicul face spectacolul. Lumea se bucură, pleacă cu energie. Acum joacă în piesa ‘’O mie de motive’’ la Point. O dramă învelită în comedie. Un spectacol poate duce la o fraternizare cu publicul. Are regula: fă-i pe spectatori să râdă și apoi să plângă’’. Nu știe cum va fi diseară.
Ascultându-l, mă uimea preocuparea sa permanentă pentru spectacolul care urmează. Are grijă de viața fiecărui spectacol și publicul său. Ascultându-l, mă întrebam dacă noi, publicul, ne străduim la fel zi de zi.
Florin Piersic jr. are spectacole în minte și o viziune proprie. Folosește umorul și ironia ca mesajul să ajungă la tineri. Caută în continuare noi căi. Uneori se joacă cu muzica pe Instagram.
Lucrează cu oameni tineri. Este regizorul unui film realizat dupa un scenariu propriu. Producătorul e foarte tânăr. Joacă cu Marius Bodochi, doi bărbați aflați într-o cameră intră într-un conflict. Filmul a fost montat într-o săptămână. Povestind despre culisele unui spectacol, afli care sunt framântările actorilor, regizorilor și producătorilor pentru a oferi emoții și bucurie în jurul lor.
Florin Piersic jr electrizează publicul când dă viață unui text dar și atunci când vorbește cu oamenii din jur despre viața sa. Ascultându-l, mi-am amintit din nou de ce iubim actorii.
Vă invit acum la Ladies of Haute Culture într-o altă lume, alături de Gabriela Nistor – Director General Salt Bank. Mi-a plăcut mult felul în care povestește despre atuu-rile femeilor. Tenacitatea și empatia sunt câteva calități importante. Fiind scundă, a știut de când era elevă că ești mai autentic când ai învățat mai mult. Trebuie să ai principii și valori, să arăți ce știi. Dacă ai expertiză poți fi un exemplu. Atunci oamenii te urmează. E important să te informezi în industria în care lucrezi, să te uiți la trenduri.
Mulți o întreaba cum ajunge o femeie la conducerea unei bănci. Trebuie să fii atent pentru că multe au apărut pe parte de banking. Bănci și tehnologie. Tehnologia face parte din viața noastră. Acum doi ani s-a alăturat acestui proiect, Salt Bank – prima bancă digitală românească. SALT vine de la SALT în tehnologie, SALT în banking. Banca e complet în cloud, îți dă flexibilitate. Misiunea acestei bănci este să ofere produse şi servicii bancare ce pot fi accesate online 100% în condiţii de siguranţă. Sunt reglementați de Banca Națională.
Cand au ales conceptul, s-au uitat la multe bănci digitale din lume. Au ales parteneri din Anglia. Primul cod a fost scris anul trecut, iar acum dupa doar un an a fost lansată pe 4 aprilie 2024. Lansarea a fost un mare succes, banca a oferit puncte de fondator primilor clienți înscriși în platformă. Fondatori – 100.000 de clienți.
Este o platformă digitală. Sunt între fintechuri care oferă ceva mai limitat clienţilor şi băncile tradiţionale. Oferă doar servicii digitale pe o piață de produse bancare mai complexă. Au unul dintre cele mai bune cursuri de schimb pentru 17 valute.
Am aflat multe despre banking, o lume cu care interacționăm destul de des dar pe care o cunoaștem foarte putin.
Gabriela Nistor le spune tinerilor să fie curioși, să învețe orice le place. A avut modele, nu mentori. Model a fost Nadia. Trebuie să repeți de 10.000 de ori ca să ai succes 5 minute. Citește mult, o carte pe care o recomandă este ‘’ Excepționalii’’ de Malcolm Gladwell.
Trebuie să studiezi mult, răbdare și să gândești pe termen lung. Să fii atent la ce se întamplă în lume, în viață. La final ne-a spus: Cred că sunt un Om de cursă lungă.
Mi-aș dori să o mai întâlnesc pe Gabriela Nistor, să discutăm despre alte profesii și specialiști cu care colaborează. Marketing, comunicare, logistica, jurnalism, toate sunt importante. Despre clienți și comunități sau banking și cultură.