Istoria vinului românesc face parte din istoria vinului mondial. Ne defineşte ca popor şi ca naţiune culturala. Vinul, unul din elementele de cultură şi civilizaţie, exprimă continuitate. Este un simbol al vechimii, legatura strânsă a românilor cu vinul este menţionată din primele atestate scrise. Dacii erau recunoscuţi pentru calitatea vinului, mai târziu cultivarea vitei-de-vie este atestată printr-o serie de dovezi ce aparţin secolului al XVI-lea. 

Mihai Viteazul a făcut danii mănăstirilor, ce constau în vii din Sâmburești, Cepari sau Strejeşti. De asemenea, în secolele XVIII-XIX, este menţionat destul de des comerţul cu vin.

Începand cu 1918 România se sincronizează cu Europa şi soiurile româneşti câştigă medalii la târgurile internaţionale. Literatura noastră reflectă dezvoltarea societăţii româneşti, iar Lucian Blaga este incontestabil poet al vinului, al viei, al strugurelui.

În prezent România este unul dintre cei cincisprezece producători de vin la nivel mondial şi al şaselea producător de vinuri din Europa după Franţa, Italia, Spania, Germania şi Portugalia. Vinurile româneşti sunt recunoscute la nivel mondial şi merită sărbătorite şi la ele acasă, în România.

Îmi doresc să sărbătorim in fiecare an, pe 15 septembrie cel mai renumit vin românesc, Feteasca Neagră.

Asociaţia Bloggerilor Olteni va organiza cu această ocazie în Craiova un eveniment cu participare internaţională.
Am ales această zi deoarece pentru români luna septembrie este luna cea mai importantă pentru cei care au trudit
pământul, acum fiind culese roadele muncii de peste an. Tradiţia împarte luna septembrie în: Săptămâna Sântămăriei Mici, Săptămâna Strugurilor, Săptămâna Averii şi Săptămâna lui Mioi, cel care aduce vremea bună.

În Săptămâna Strugurilor, în perioada 15-17 septembrie, vom organiza un dialog al cramelor din România cu iubitorii vinului în cadrul unei conferinţe internaţionale. Vom invita bloggeri din Europa care vor promova întregul eveniment în blogurile şi grupurile lor.

Această conferinţă care sărbătorește vinul românesc Fetească Neagră va avea dedicate două zile pentru prezentări despre istoria şi prestigiul său în cadrul Târgurilor Internaţionale precum și despre promovarea vinurilor și a gastronomiei românești. A treia zi va fi dedicată  promovării turismului viticol în România prin intermediul bloggerilor români și străini şi prezentarea unor exemple de succes la nivel internaţional.

Living History Fetească Neagră – Un proiect anual cu parteneri internaţionali şi impact la nivel internaţional iniţiat şi implementat de Asociaţia Bloggerilor din Oltenia.

Distribuie articolul:
Google+
https://mirelacoman.ro/living-hystory-feteasca-neagra-un/
Facebook
Email
TWITTER
LINKEDIN
Share: