Murmur, cum interacționează brandul cu alte culturi
„Murmur”, un brand creat de designerul Andreea Bădală, o poveste frumoasă din România. Creațiile ei, atemporale și senzuale, sunt apreciate de Madonna, Beyonce, Dua Lipa, Katy Perry. Lumea ei e plină de fantezie, vorbește despre bucuria unei femei care se cunoaște pe ea însăși, despre feminitate exprimată prin haine și atitutine.
Andreea Badală a fost invitată la Conferințele Webstock. Am urmărit mai multe emisiuni și evenimente prezentate în on-line, o admir de mult timp, dar întâlnirea de acum a fost extraordinară.
Am fost fermecată de personalitatea ei, m-a purtat într-o călătorie care nu s-a încheiat la finalul conferinței.
Mi-a plăcut tenacitatea ei, importanța pe care o acordă detaliilor și poate cel mai mult felul în care povestește despre echipa de lângă ea și felul în care spune tuturor despre România.
Mi-a mai plăcut ceva foarte mult. A vorbit despre despre timpul pe care și-l dedică ca să ne arate că putem purta aceste creații, să găsim împreună răspuns la întrebările: “dar de ce să port eu așa ceva? unde o să port?”
Când admiram pe Facebook colecțiile prezentate, mi se părea că e o altă lume. Nu mă gândeam vreodată că sunt și pentru mine. Nu mi-am pus niciodată întrebarea astfel: Dar de ce să port? Întâlnirea cu Andreea Bădală m-a inspirat să privesc totul altfel.
Zilele care au urmat conferințelor Webstock le-am petrecut pe site-ul brandului Murmur. Am descoperit culori pe care nu le-am purtat niciodată și pe care acum vreau să le descopăr, modele care m-au fermecat și care la prima vedere credeam că nu sunt pentru mine. Am descoperit cum Andreea știe să îți arate lumea ei, dar trebuie să o asculți mai întâi.
Când întâlnesc asemenea oameni, păstrez pe blog povestea care m-a fermecat. O veți urmări pe Andreea Bădală și povestea brandului Murmur, o poveste atemporală. Voi citi articolul și peste un an, oricând. Va fi la fel de viu.
Începe povestea pe care am ascultat-o la Conferințele Webstock.
Murmur, acest cuvânt are o rezonanță aparte și este ușor de pronunțat în orice limbă, de pe toate continentele. Eu sunt fondator și designer, mi-am format o echipă, am creat ceva de la zero.
Prioritatea mea e sa fac un produs foarte bun, să creez o lume a produsului meu, o cultura de brand. Nu să mă expun. Ceea ce fac eu nu poartă numele meu, Andreea Bădală. Îmi e mult mai simplu să vorbesc despre altceva, să nu fiu eu.
Momentele mele preferate sunt atunci când trebuie să creez ceva. Să pun o idee într-un layout care e placul meu, în proporția potrivită, în armonia în care o gândesc eu. Principiul de bază când dezvolți un produs este să poți să îl recunoști și în alt context și să aibă o legătură dintr-un sezon în altul.
Cred că cel important e să ai o identitate și identitatea respectivă să aibă și autenticitate, dar să aibă și o relevanță pentru piață. Identitatea trebuie adaptată și trebuie studiată în relație cu piața pe care vrei să funcționezi.
Acum port un body din denim. Această formă am făcut-o din 2011. Am trecut-o prin toate testările, prin toate materialele. În 2018 am încercat pentru prima oară această formă pe denim. Am dezvoltat cu totul altă proiectare, numai partea de testare ne-a luat șase luni.
După care mai ai nevoie, în funcție de viteza ta de promovare și de expunerea ta, de mult timp, ca să vă fac pe voi să probați acest body. Pentru că primul lucru la care vă gândiți poate fi: dar de ce să port eu așa ceva? unde o să port acest body? Și atunci, cum ar fi să începi altceva, să abandonezi ce ai început și să o iei de la zero, când tu într-un an izbutești să faci un produs bun? Ai nevoie de foarte mult timp, ai nevoie să creezi identitate și să duci mai departe ceva ce ai reușit deja. E nevoie de mult timp ca să popularizezi ceva nou, un al doilea motiv pentru care vrei să continui ceea ce ai început și alt motiv este că îți ia foarte mult timp să faci un produs bun.
Cum ajunge o persoană ca Madonna sau Beyonce să poarte hainele unui designer?
Lucram cu o agenție din Los Angeles. Își doresc ceva din colecție sau ceva nou. Primim un brief și un termen strâns. Am grijă să poziționez foarte bine imaginea brandului, povestea brandului Murmur pe brief-ul respectiv.
Cu timpul am învățat și cum să prezint brandul Murmur și ce trebuie să spun în prima fază.
La început în momentul în care auzeau de România, țara noastră nu reprezenta încredere, nu reprezenta nici un fel de garanție, pentru că nu este pe harta domeniului.
La prima interacțiune cu cineva care reprezintă un magazin într-un punct de expunere, în prima fază spui ceva despre calitatea și povestea brandului și abia după aceea spui care e originea și le explici de ce originea poate fi un avantaj.
Introducerea pe care o fac este despre brand, în prima faza este o fraza care explică brandul, după aceea o frază unde a fost poziționat brandul și care sunt persoanele care oferă încredere pentru brand, pentru că acest lucru se transmite ușor. După care spun care este originea brandului și de ce poate fi un avantaj pentru ei. Avantajul este, că este un brand care nu este peste tot în lume, realizat de o echipă mică. Toată lumea poartă Louis Vuitton.
Totul pornește de la ce îți dorești. Îți dorești să fie ceva relevant?
Sunt mult mai multe branduri decât avem nevoie. Trebuie să creezi încă o nevoie, prin ceva care să pornească din tine, din autentic. Să găsești echilibrul între ce simți autentic și ceea ce se cere pe piață. Dacă vine ceva cu o poveste, cred că durează mai mult.
Eu trebuie să mă promovez și să transform imaginea mea în vânzare. Faptul că am aplicat varianta personală, e o greșeală. Eu sunt eu, business-ul e business.
O greșeala a fost să asociez comportamentul meu personal cu comportamentul de brand. Eu personal nu m-aș duce într-un bar să mă văd cu tine și să nu te las să vorbești, să vorbesc doar eu despre brand și cât de minunat e ce fac eu. Asta sunt eu la nivel personal. Pe de altă parte la nivel de brand, business, a apărut o vedetă care nu te creditează. Sunt vedete care iau 200 k. pe post, de ce m-ar credita?
Vă captez atenția acum pentru ca lumea mă apreciază în afară. Și de ce o faceți oare? Pentru că îi considerați pe ceilalți mai sus decât noi?
Brand-ul Murmur nu are o inspirație locală. În tot ceea ce fac, eu leg tot de manifestul de brand. Al doilea e o strategie. Consider că toți apreciem mult mai mult ce vine din afară. Vreau să fiu poziționată în afară și apoi voi să credeți în ceea ce fac. Și trei, e și o dorință a mea personală, mi-am dorit să văd cum interacționează brandul cu alte culturi”.
Webstock a fost altfel anul acesta. Întâlnirea cu designerul Andreea Bădală a fost pentru mine o călătorie într-o lume plină de fantezie.
Pe de-o parte, ar trebui sa te critic, ca ai scris atat de tarziu despre Webstock.
Pe de alta parte, faptul ca inca te gandesti la Andreea Badala e un semn ca speech-ul el nu a fost in zadar.
Pe mine, ca mascul, nu m-a impresionat, dar multe tipe din jurul meu erau extaziate de ce auzeau. Chestiune de perspective, zic 🙂
A fost cel mai interesant moment și emoționant în același timp, dela Webstock. Mi-a placut absolut totul: de la om la creație de la modestie la succes…!
Ma bucur tare mult că am fost prezentă!
Felicitări!
Impresionant. Mi-as dori sa existe o campanie organizata de Andreea Badala dedicata bloggerilor prezenti la Webstock, care au invatat si care vor sa invete in continuare. Am invatat mult, de aceea am vrut sa ramana pe blog.
Ce ma bucur ca am citit lucrurile astea despre brand. Mie mi se pare o marca puternica, cu vestimentatii super originale si feminine. Dar deh, eu sunt dintr-o tara mica, de unde este si brandul. Si nu vedeta de talie internationala.
Mi-a trezit dorinta de a vizita magazinul Murmur, de a descoperi lumea Andreei. Te incurajez sa vii si tu.
Mi-a placut foarte mult, imi doresc acum sa vizitez magazinul Murmur cand voi ajunge in Bucuresti. Inainte o urmaream doar la TV si on-line.
Interesant numele ales, Murmur. Misterios.
Asa este. De asemenea, este un nume care este usor de pronuntat in toate limbile.