Ați încercat să părăsiți granița zonei de confort, să faceți ceva total diferit?

Ar trebui să părăsesc zona de confort? Îmi propun de multe ori să ies din zona de confort, dar de cele mai multe ori amân sau fac pași mult prea mici. Paul Ardeleanu ne-a provocat să ne descoperim.

Informează cu claritate. Influențează. Inspiră. Am citit de-a lungul timpului mai multe materiale despre Public Speaking, am participat la cateva conferințe și eram curioasă dacă voi afla ceva nou la  work-shop-ul organizat de Paul Ardeleanu, despre care știam că are o abordare diferită.

Paul Ardeleanu

Ce mi-a plăcut cel mai mult? Paul Ardeleanu ne-a prezentat o soluție nouă. Cercul de aur. Trei cercuri concentrice ne ajută să ne descoperim.

Cercul cel mai mic ne provoacă să răspundem la întrebarea: Why? (De ce fac ceea ce fac?). Ne intrebăm de obicei doar atunci când nu merg lucrurile. Cum răspund la intrebarea: de ce fac asta? Este cel mai important pas, trebuie să începi cu motivația.

Al doilea cerc, care include primul cerc ne ajută să continuăm procesul. Trebuie să răspundem la întrebarea How? – Cum fac ceea ce fac? Sunt eficiente activitățile?

Urmeaza Cercul de aur, care le include pe cele două și trebuie să răspundem la întrebarea What? – Ce fac? Îmi place ceea ce fac? Ar trebui să părăsesc zona de confort?

Părăsim granița zonei de confort, intrăm în zona de provocare, aici învațăm ceva nou, după care urmează zona de panică în care încerci ceva total diferit.

A urmat un alt subiect interesant. Am învățat despre scheletul unei prezentări care să ne ajute să ne atingem obiectivele. Este foarte important să transmiți informații utile, să devii prezent și prezentarea să se transforme într-o conversație.

Cum creez o prezentare? Cum controlez mesajul? O soluție ușor de urmărit pornește de la literele cuvântului DISCURS.

D – Deschidere. Acum trebuie să captăm atenția celor din jur, să creăm conexiune prin intermediul unei povești, a unui citat, o întrebare și uneori printr-o statistică șocantă. Se poate folosi un obiect sau un video pentru transmiterea informațiilor despre afacere.

I – Introducerea. Este momentul să inspirăm credibilitate prin transmiterea informațiilor despre noi, despre ce urmează să spunem și la sfârșit vom exemplifica prin intermediul unui beneficiu (ex: la sfârșitul cursului vei câștiga cu 50% mai mult).

S –  Structura. Prezentarea în oglinda, Problemă- Soluție. Care este problema cu care se confruntă auditoriul și care este soluția. Mai întâi conturăm problema și abia apoi mergem către produsul/ serviciul nostru care oferă soluția. Problema poate fi transmisa celui care ne ascultă: cu ce poate ajuta firma X? Dupa aceea transmitem soluția.

C-  Caz concret, folosim studii de caz, povești, imagini cu clienții, un video, o activitate, un exercițiu, exemple de succes. De ce e important să ne exprimăm concret? Esti clar, memorabil, credibil ( aparatul nostru  cel mai ieftin e 4000 euro).

U-  Utilizare: cum se folosește ce ai prezentat?

R- Recapitulare: mai spunem odata elementele importante.

S – Surpriza– îi îndemni să facă ceva diferit: wow.

Este interesantă abordarea prezentată de Paul Ardeleanu. Lumea a fost captivată, au fost multe întrebări și sunt convinsă că vor mai fi asemenea întâlniri.

La începutul anului am citit Probă de caracter și am scris despre această carte care m-a impresionat, o carte despre despre visurile noastre și brandul personal.

Evenimentul organizat de Paul Ardeleanu reprezinta un alt moment special.

Ați încercat să părăsiți granița zonei de confort, să faceți ceva total diferit?

2 thoughts on “Ați încercat să părăsiți granița zonei de confort, să faceți ceva total diferit?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *