Sparge tiparele de Seth Godin, momentul să facem un salt, să fim văzuți

Să inventăm. Să facem o schimbare, să spunem povestea. Să tratăm diferit oamenii diferiți. Sparge tiparele este manifestul lui Seth Godin.

Trăim într-o lume cu o abundență de produse. O companie nu mai are succes instantaneu cu produse medii pentru oameni obisnuiți. Lumea mereu vrea altceva. Produsele personalizate și serviciile noi sunt acum în atenția consumatorilor.  

Sparge tiparele, înseamnă să lucrezi la un proiect, să faci valuri, să îți asumi un lucru care pare riscant, spune Seth Godin. Mi-am dorit asta, dar am realizat așa ceva?

Sparge tiparele de Seth Godin
Sparge tiparele de Seth Godin

Cartea aceasta srisă de Seth Godin m-a captivat. Totul a început din curiozitatea de a descoperi ce se ascunde în spatele acestui titlu. Terminasem cartea Și tu poti sa zbori scrisă de Seth Godin, terminasem și articolul pe care l-am scris și visam încă la finalul cărții….Fă o diferență și lasă ceva în urma ta….Oferă o voce visurilor celor din jur, oferă artei tale un loc unde poate să se dezvolte….Spune ce impact au ideile tale, nu doar să te lauzi cu agenda ta plină de idei….O simfonie neascultată, nu e o simfonie, sunt doar note pe hârtie. Arta nu devine artă până nu își întâlnește publicul. Ca artist, scopul este să faci artă care emoționează publicul pe care îl ai. Autorul ne-a încurajat să avem curaj să zburăm. Articolul este aici.

Acum am descoperit alte provocări. Seth Godin ne arată drumul pe care să pornim. Este un manifest despre cum sa începi cu adevărat, să o iei pe un drum fără întoarcere. Să facem un salt. Să fim văzuți.

EUROPA SEASON, cel mai mare motor de promovare a muzicii clasice și contemporane europene, este proiectul care vorbește în toată lumea despre Craiova
EUROPA SEASON, cel mai mare motor de promovare a muzicii clasice și contemporane europene, este proiectul care vorbește în toată lumea despre Craiova

Ce înseamnă să fim văzuți? Ce înseamnă să ne exercităm influența?

Trebuie să fii conectat ca să prezinți încredere atunci când începi o colaborare. Oamenii vor să fie înalți, strălucitori, să stea în soare și să câstige, ca floarea soarelui. Dar ceea ce uităm este că floarea soarelui are rădăcini foarte profunde. Ajungi să fii strălucitor după ce ți-ai format rădăcinile.

Ce poți investi? În primul rând este vorba despre Capital reputațional – propria reputație.

Seth Godin spune povestea unui cuvânt: SAWUBONA. Poporul Zulu este unul dintre cele mai mari grupuri etnice din Africa de Sud, iar salutul lor este Sawubona.Sawubona înseamnă „te văd”. Răspunsul, „Ngikhona” înseamnă „sunt aici”. Sensul acestui salut arată că până când nu m-ai văzut, nu am existat. Recunoscându-mă, m-ai adus la existență. O zicală populară explică, „Umuntu ngumuntu nagabantu”, adică „O persoană este o persoană datorită altor oameni”.

SOWUBANA- atingere umană, apartenență și poveste. Conduceți, organizați și conectați tribul.

Creativitate și inteligență, acțiune și conexiuni, vise și rezultate sunt privite din unghiuri diferite. 

 1. Să fii conștient de ceea ce se întamplă pe piață, de oportunități, de ceea ce ești. 

 2. Să înțelegi ceea ce se întamplă în jurul tău. Să știi despre concurenți și modurile în care alții au reușit sau au eșuat. Mai specific, scopul este să îți clarifici cum vezi lumea, cum stau lucrurile. 

 3. Cum să-ți iei un angajament. Cum să faci ceva să se întâmple.

Singurul motiv de a lansa un proiect este să schimbi ceva, sa faci lucrurile mai bine. Ce vei face și ce impact vei avea? Descrie modul cum vei schimba lucrurile. Poveștile tale creează tensiune, servești o anumită piață și te aștepți să se întâmple un anumit lucru după sosirea ta. CARE ESTE? 

4. Să fii consecvent. Înțelegeți oportunitățile și finalizati cu actiune, ca și cum suntem într-o fabrică. Nu abandonați. Poți rata bugete, termene, de aceea trebuie să te gândești la Alternative. 

5. Să construiești un bun de valoare ca să ai ce vinde. 

6. Să fii productiv ca să poți cere un preț bun. Câtă flexibilitate are produsul sau echipa ta? Despre abilități și rezultatele anterioare. De câți bani ai nevoie, cum ii cheltui, ce profit, margine?

Toate acestea duc către imperativul 7.

7. Curajul, dorința și pasiunea de a porni la drum.

Băncuța Bloggerilor- o băncuţă dintr-un trunchi de copac construită special pentru cei care folosesc un laptop sau o tabletă și vor să transmită prietenilor impresii din Craiova, un proiect al bloggerilor din Craiova nominalizat la categoria Special Projects by Bloggers în cadrul evenimentului  Digital Divas 2016.
Băncuța Bloggerilor- o băncuţă dintr-un trunchi de copac construită special pentru cei care folosesc un laptop sau o tabletă și vor să transmită prietenilor impresii din Craiova, un proiect al bloggerilor din Craiova nominalizat la categoria Special Projects by Bloggers în cadrul evenimentului Digital Divas 2016.

Finalul cărții este provocator.

Fără abilitatea de a porni ceva și de a experimenta nu ai nici o direcție. Diferența lui “a porni”. Sparge tiparele, testează și înțelege, numai așa ne putem exercita cu adevărat influența. Când ai făcut ultima oară ceva pentru prima dată?

Este momentul să inventăm. Să facem o schimbare, să spunem povestea, să facem un salt. Este momentul să spargem tiparele!

Să trăim în armonie și să fim fericiți. Prietenii m-au rugat să pun la un loc toate articolele pe care le-am scris despre cărțile care m-au fascinat.

Vă invit alături de autorii mei preferați: Să inventăm, să facem un salt și să fim văzuți. Să spargem tiparele.

Cartea IKIGAI– Secrete japoneze pentru o viață lungă și fericită scrisă de  HECTOR GARCIA (KIRAI) și FRANCESC MIRALLES

IKIGAI – Cine abandonează lucrurile pe care le iubește, pierde sensul vieții

Cartea ȘI TU POȚI SĂ ZBORI scrisă de Seth Godin

Și tu poți să zbori, o carte despre conexiuni care contează

Cartea Gândește ca un artist scrisă de Will Gompertz

Gândește ca un artist de Will Gompertz, despre încrederea care seduce publicul

Cartea ASTA ÎNSEAMNĂ MARKETING scrisă de Seth Godin

Ducem oamenii într-o călătorie și îî ajutăm să devină ceea ce au visat. Asta înseamnă Marketing

Cartea Orașul fericit scrisă de Charles Montgomery

Orașul Fericit ne provoacă să trăim împreună și să progresăm împreună

Cartea BRAND NEW scrisă de Wally Olins

Wally Olins, un geniu al brandingului, ne atrage să descoperim istoria și viitorul brandurilor de loc

Cartea PROBĂ DE CARACTER scrisă de Joseph L. Badaracco Jr

Probă de caracter, o carte despre visuri și brand personal

Cartea ORAȘUL SUBTIL scrisă de Nicolae Panea

Jurnal de călătorie cu Nicolae Panea în orașul subtil

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *