Webstock, Alex Negrea și Content Marketing
Am discutat despre perseverență și implicare în viața comunității la Webstock. Despre clădirea reputației și selectarea bloggerilor care participă la campanii, despre content marketing și alegerea canalelor potrivite pentru promovarea articolelor. Am sărbătorit alături de bloggerii din toată țara 10 ani de Webstock. Este cel mai important eveniment al blogosferei. Afli noile trend-uri din Social Media, întâlnești speakeri renumiți, sponsori și bloggeri.
Informații despre speakerii prezenți la Webstock și programul evenimentului am scris aici
Am facut poze ca în fiecare an în fata sălii Craiova a hotelului Marriott. M-am întâlnit cu Noela Zaharia, am povestit și am mers împreună să vorbim cu speakerii.
Am aflat foarte multe lucruri interesante.
Alex Negrea – Content Marketing înseamnă să devii o sursă valoroasă de resurse și informații.
Alex Negrea îți arată direcția și explică pe înțelesul tuturor. A ales temele: Content Marketing, Social Media Marketing și Marketing Trends. Ideile principale au fost acestea:
– CONTENT MARKETING înseamnă să rezolvi prin conținutul pe care îl livrezi o parte din problemele utilizatorilor.
– Stabilește obiectivele de content marketing pe termen lung (12-24 luni)
– Stabilește publicul țintă și construiește personas pentru diverse segmente
– Generează idei de conținut și mesaje cheie
– Stabilește tacticile de promovare
SOCIAL MEDIA MARKETING
– Caută canalele potrivite business-ului tău.
– Ce se măsoară pentru influenceri?
Engagement – 80%, traffic/click – 60%, reach -50%, conversions -50%, produse vândute -34%,
– Cât de bine sunt optimizate site-urile? Cititorii abandonează dacă site-ul nu e usability. Dacă nu se încarcă în maxim 3 secunde lumea abandonează.
– Sunt importante în ordinea asta: 1. site, 2. conținut, 3. colaborări, 4. e-commerce.
– Câți influenceri lucrează într-o campanie:
- 1-10 37%
- 10- 25 34%
- 25-50 24%
- 50-75 3%
Alex Negrea a oferit câteva recomandări.
Sumar Marketing Trends
- Creează un instagram stories zilnic
- Creează un FB live în fiecare săptămână
- Creeaza un youtube live în fiecare lună
- Întotdeauna măsoară ROI.
– Folosiți story pe instagram
– 70% din oameni preferă să învețe despre o companie dintr-un articol
– 60% s-au inspirat dintr-un articol ca să facă o achiziție
– E bine să faci auditul site-ului printr-o agenție.
– tools pentru auditul blogului: Testmysite.withgoogle.com ; varvy.com/mobile; ready.mobi
Ioana Mârzac Sigarteu, Corporate Communication Manager SAMSUNG a captat atenția celor din sală prin subiectele care interesează întreaga blogosferă.
Clădirea reputației bloggerilor și selectatarea bloggerilor care participă în campaniile SAMSUNG.
Sfaturi pentru bloggeri: Generează conținut de calitate, câștiga încrederea celor din jur, alege oameni care se potrivesc cu tine.
Vica Schipor-Doroftei, Social Media Manager Bitdefender a prezentat campanii pornind de la valorile brandului. Campania Drumul Cetăților este construită în jurul eroismului strămoșilor. Are legatură cu securitatea, valoarea brand-ului. Omului îi pasă, are cauze pentru care luptă.
Alex Cotet, scenarist și regizor ne-a întrebat: Cum scriem o poveste? Contextul face o poveste mai bună decât alta. Modul în care împachetăm subiectul este f. important. Putem respecta aceasta ordine….But, therefore, but, therefore. But este conflictul. Therefore- deci, prin urmare. Este necesar conflictul într-un subiect.
Andreea Georgescu, scenarist, a venit cu altă abordare. Emoția fară tensiune e energie pierdută. Fără suspans degeaba scriem. Fiecare personaj să fie credibil și important. Urmărește povești și oamenii – unde merg, când vorbesc cu alti oameni. Așa intri în contact cu altă perspectivă.
Marian Hurducas a colaborat în proiectele Tiff și România Neîmblânzită. A ales un subiect interesant. Vizual marketing for all = content MK (TEXT, FOTO, VIDEO).
Vizualul nu valorează nimic fără content.
El crede în comunicare și seducție. Brandurile trebuie să fie empatice, să nască mister.
Ne-a îndrumat să facem vizual content pentru că ne pasă de subiectul respectiv.
- Când știi că ai sedus sau ai generat interes? Trends – vertical content. Mobile – content dedicat.
- Ce bifezi într-o strategie de vizual MK? Cum măsori? Ce obiective ai?
- Cum produci vizual content? Trebuie să răspunzi la…cine, ce, când, unde, cum, de ce.
- Tips: seducție nu vindeți. Țintiți către User Generated Content. Refolosește content.
În proiectul România Neîmblânzită, Social Media Marketing a avut un rol important. A organizat un concurs pe Fb, a cerut o poză, a postat-o și încă o postare cu cele câștigătoare.
Ne-a mai dat un exemplu. Despre dragoste sunt cântece, filme, romane, piese de teatru, postări în Social Media. Nu poți spune că în domeniul meu nu există content. Mă bucur că a fost invitat la Webstock și am aflat rolul important al vizual content și vizual marketing.
M-am dus în pauză cu Noela Zaharia să discutăm cu Marian Hurducas. Noela l-a întrebat: Cum se naște încrederea? Încrederea vine din întelegere, a fost răspunsul lui Marian. Am primit și eu un sfat: să scriu conținut și să mă integrez în strategia altora (care fac evenimente, video, etc).
Cuvintele cel mai des folosite la Webstock 2018: încredere, comunitate, comunicare, seducție, reputația bloggerilor.
Despre Webstock 10 și noutățile din 2018 vă invit să citiți articolul scris de Noela Zaharia .